وجود ۱۸۰۰ چاه آب غیر مجاز در قم

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۴:۳۱:۴۳
کد خبر: ۸۷۷۳۷۸
وجود ۱۸۰۰ چاه آب غیر مجاز در قم
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از فعالیت یک هزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان قم خبر داد و گفت: باید با مدیریت صحیح جلوی برداشت غیر اصولی از سفره‌های زیرزمینی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد حاج حسینی مسگر در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰۰ کیلومتر رودخانه داریم که با اعتبارات ملی صد درصد تعیین حریم بستر شده‌اند و برای این امر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: در استان قم یک هزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که ۱۳۷ مورد آن بازرسی صورت گرفته و مشخص شده که ۱۴ حلقه از آن از دهه ۸۰ تاکنون فعالیت داشته در حالی که اغلب برای مصارف غیر خانگی که برای مصرف دامداری و یا زراعی استفاده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم بیان کرد: این شرکت مکلف شده است تا با بررسی و بازرسی از این چاه‌های غیر مجاز یک میلیارد تومان خسارت دریافت و به خزانه واریز کند و از ۲ سال اخیر پیگیری‌های جدی‌تری برای فعالیت چاه‌های غیرمجاز شده تا جلوی این معضل گرفته شود و باید با مدیریت صحیح جلوی برداشت غیر اصولی از سفره‌های زیرزمینی گرفته شود.

وی گفت: مطالعاتی برای استفاده از ظرفیت انرژی آب در مسیر سرشاخه‌های دز انجام شده که از اواخر سال گذشته انجام و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای طراحی و فراهم کردن تجهیزات این نیروگاه‌ها هستیم و در حال حاضر ۲ نقطه به عنوان نقاط مطلوب و با ظرفیت انتخاب شده است.

حاج حسینی مسگر با بیان اینکه در ۵ مخزن امکان نصب نیروگاه وجود دارد، گفت: تنها مشکل وجود تحریم‌ها است چون در انتقال ارز مشکل داریم و این پروژه تا بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع اعتبارات ملی و استانی ۱۸۷ میلیارد ریال اختصاص یافت که ۱۴۷ میلیارد ریال آن جذب و هزینه شده است و از منابع بخش خصوصی هم برای احداث ۲ نیروگاه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم افزود: امسال ۲۶ ردیف متفرقه داریم که مهم‌ترین آن طبق تبصره ۴ پایداری و انتقال کیفی آب است و تاکنون ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح جذب شده است که تا آخر سال این طرح به اتمام می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز