معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه ضلع شرقی حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۶:۰۹:۵۲
کد خبر: ۸۷۸۱۲۷
پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه ضلع شرقی حرم حضرت فاطمه معصومه(س)
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۸۷ درصد پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: امیدواریم مبالغی از اعتبارات استان و خارج از استان به این پروژه اختصاص داده شود تا صحن و شبستان در چند ماه آینده تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد علیزادهدر دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در قم، با اشاره به اینکه روند پیشرفت پروژه ضلع شرقی حرم مطهر به مراحل مطلوبی رسیده است، اظهار کرد: اکنون در مراحل نهایی تکمیل شبستان و صحن فاطمی که یکی از بزرگ‌ترین شبستان‌های منطقه است، قرار داریم.

وی با بیان اینکه تیم‌های کاری مختلف همچنان در حال تکمیل پروژه هستند، اضافه کرد: زیبایی منحصر به‌ فرد این شبستان چشم‌گیر شده و توجه همگان را جلب خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در ابتدای کار ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهار میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی درنظر گرفته شد که تاکنون وزارت راه و شهرسازی ۱۳۵ میلیارد تومان، دفتر رهبری ۵۳ میلیارد تومان و استان قم هیچ کمکی مالی نداشته است.

وی یادآور شد: امیدواریم مبالغی از اعتبارات استان و خارج از استان به این پروژه اختصاص داده شود تا صحن و شبستان تا چند ماه آینده تکمیل شود.

علیزاده عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است تا مبالغی برای توسعه قسمت‌های جنوبی و شرقی حرم مطهر بانوی کرامت اختصاص دهند اما امیدواریم در این راستا بتوانیم از دیگر ظرفیت‌های ملی و داشته‌های استانی نیز بهره‌مند شویم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار که در سالن  محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد،  اظهار داشت: وظایف و مأموریت‌های ما در نظام اسلامی از یک جوهره معنوی برخوردار است به خصوص رسالت‌هایی که در حوزه‌های مرتبط با حرم‌های مطهر باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی افزود: افرادی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند از معنویتی برخوردار هستند که این معنویت لازمه خدمت به حرم‌های مطهر است و اگر فردی این نگاه معنوی را نداشته باشد اجر و مزدی که با آن نگاه به او می‌دادند برایش منظور نمی‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی برخی از افراد خارجی نیز زمانی که در مکان‌های مقدس فعالیت دارند یک نگاه معنوی دارند و اجر و پاداش معنوی را نیز دریافت خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) مطرح کرد: ما بر اساس آموزه های قرآنی معتقد هستیم که بعد از مرگ فضایی گسترده‌تر و با شکوه‌تر برای ما فراهم می‌شود اما باید دنیا را مزرعه آخرت دانسته و این نگاه را در امور مختلف مورد توجه قرار دهیم.

اجرای طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در محدوده‌ای به مساحت ۲۹ هزار متر مربع و زیربنای ۵۰ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

این طرح با هدف تامین فضای سرپوشیده مورد نیاز حرم، ساماندهی و پیاده راه سازی محور خیابان حرم، ایجاد سازمان فضایی آراسته و کارآمد در مجاورت شرقی، ساماندهی شبکه تردد و دسترسی‌های شرقی و انتقال و جا به جایی واحدهای تجاری در حال اجرا است.

فضاهای طراحی شده شامل شبستان با زیربنای هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع، صحن با زیربنای هشت هزار و ۹۰۰ مترمربع، فضاهای سر پوشیده ورودی شبستان، رواق‌ها و راهروهای ارتباطی با زیربنای هشت هزار و ۳۰۰ مترمربع و کتابخانه با زیربنای ۱۱هزار و ۲۰۰ مترمربع در چهار طبقه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز