فرماندار قم:

دولت خسارت به سیل‌زدگان قم را پرداخت کرد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۳:۰۱:۵۲
کد خبر: ۸۸۰۰۴۲
دولت خسارت به سیل‌زدگان قم را پرداخت کرد
فرماندار قم گفت: خسارات سیل‌زدگان قم بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، 23 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 50 درصد از این مبلغ به استان قم با 11 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی حیدری در حاشیه نشست هفتگی بخشداران و معاونین بابیان اینکه پس از پایان بارش‌های بهاری و نزولات آسمانی به استان قم نیز مانند دیگر استان‌ها خساراتی وارد شد، اظهار داشت: ارزیابی و تمهیدات اولیه از ارزیابی خسارت کشاورزان صورت گرفت که پرداخت خسارات سیل‌زدگان به استان قم به‌زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: برآورد خسارات سیل‌زدگان قم بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته، 23 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که 50 درصد از این مبلغ به استان قم با 11 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در دو بخش کمک‌های بلاعوض با 390 پرونده ، 80 درصد خسارات در سامانه ساجد ثبت و تأیید شد، تصریح کرد: 1 میلیارد و 880 میلیون مجموع برآورد خسارت برای این 390 فقره بود که در بخش بهسازی و نوسازیِ راه‌های مزارع و قنوات با موافقت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه هزینه خواهد شد.

فرماندار قم از بخشداران به‌عنوان تأییدکنندگان اصلی فرایند پرداخت خسارات به بخش‌های کشاورزی و تأسیسات عمومی یاد کرد و گفت: باید دقت و نظارت لازم توسط بخشداران در این فرآیند انجام شود و در حال حاضر بیش از سایر دستگاه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی نقش‌آفرینی می‌کند.

وی به برآوردهای صورت گرفته در مورد خسارت به راه‌ها و تأسیسات آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و در مورد نحوه پرداخت این خسارات نیز توضیح داد: به دلیل ابهاماتی که وجود دارد، قرار شد استفساریه جدی برای شیوه عملکرد راه‌های بین روستایی و بین مزارع شود که با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و یا شرکت آب و فاضلاب روستایی این کار انجام شود.

فرماندار قم تأکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات کشور، این خسارت تأمین‌شده و از ویژگی‌های پرداخت تسهیلات خسارت سیل اخیر این است که بر اساس اسامی خسارت دیدگان و شماره حساب‌های گرفته شده از خسارت دیدگان در بانک‌های کشور، به‌حساب خودشان واریز خواهد شد.

نظر شما