رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۹:۵۵:۵۹
کد خبر: ۸۸۰۳۸۷
افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه گاها برخی سنت های غلط در ازدواج نیز موجب طلاق می شود که این امر آمار طلاق را افزایش داده و این افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مراسم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و آغاز هفته ازدواج گفت: ازدواج یک سنت موکد دینی است و خداوند نیز بیان کرده اند که سه چیز هزینه آن تامین می شود که یکی از آنها ازدواج است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: افزایش سن ازدواج در جامعه یک خطر است که مشکلات بسیاری نیز به بار می آورد و دولت و مجلس در تلاش هستند تا مشکلات را برطرف و در راستای تسهیل ازدواج جوانان بکوشند.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ امر ازدواج گفت: یکی از مشکلات موضوع فرهنگ است که متاسفانه برخی سنت های غلط در زمینه ازدواج موجب می شود جوانان از ازدواج فاصله گرفته و همین موضوع موجب افزایش سن ازدواج خواهد شد. 

ذوالنوری تصریح کرد: متاسفانه گاها برخی سنت های غلط در ازدواج نیز موجب طلاق می شود که این امر آمار طلاق را افزایش داده و این افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن باید به وجود مرد اتکا کند گفت: اگر زن به وجود همسر خود اتکا کند، همین اتکا موجب رفع بسیاری از مشکلات شده و از بروز طلاق جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: زن و شوهر مکمل یکدیگر هستند و باید زوج های جوانان از مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج استفاده کرده و جلوی سست شدن پایه های خانواده را بگیرند. 

ذوالنوری به ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این دو نمونه و الگوی همه عالم هستند و ازدواج آنها باید همواره الگوی همه جوانان ما قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز