استاندارقم:

اراضی ملی ۳۲ هکتاری، به بازآفرینی بافت های فرسوده قم تخصیص داده شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۸:۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۸۱۸۳۹
اراضی ملی ۳۲ هکتاری، به بازآفرینی بافت های فرسوده قم تخصیص داده شود
استاندارقم با تاکید بر اولویت اساسی استان بر بازآفرینی بافت های فرسوده، اظهار کرد: اراضی ملی 32 هکتاری بایستی به این موضوع اختصاص داده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست با دکتر پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، که پیرامون تخصیص اراضی ملی استان قم جهت اجرای طرح های باز آفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد قم در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده در قم، اظهار کرد: تمام اهتمام مجموعه مدیریت استان در مسیر نوسازی و بهسازی این بافت های ناکاآرمد معطوف است.

استاندار قم به تخصیص اراضی 48 هکتاری پردیسان به اجرای 8 پروژه مرتبط با موضوع بازآفرینی شهری در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه ها در حال انجام است.

سرمست طرح ها و برنامه های استان در موضوع نوسازی بافت فرسوده در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برنامه ریزی لازم برای اجرای گام به گام این طرح ها در دستور کار است که انتقال سکونت گاه های اطراف دکل های فشار قوی در اولویت این برنامه هاست.

مقام عالی دولت در استان، همچنین با تاکید بر دغدغه ریاست جمهوری در موضوع سکونت گاه مردم و توجه ویژه به نوسازی و بازآفرینی شهری در سیاست های دولت تدبیر وامید، ادامه داد: مدیریت استان در کنار مدیریت شهری و با حضور بخش های خصوصی در اجرای این سیاست ها اهتمام دارد و ارتقاء وضعیت معیشت و بهسازی محل سکونت مردم قم از طرح های مهم اولویت دار در استان است.

استاندار قم همچنین خواستار تخصیص اراضی ملی 32 هکتاری در استان جهت تکمیل برنامه نوسازی بافت فرسوده قم و بازآفرینی سکونت گاه های ناکارآمد در قم شد.

در این نشست دکتر پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان لزوم بهره وری صحیح از منابع موجود در حوزه احیای بافت فرسوده در سطح استان ها، افزود: بایستی طرح هایی در این زمینه اجرایی شوند که با منابع موجود قابلیت تکمیل و بهره برداری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر قرار دادن اراضی ملی 48 و 32 هکتاری ملی در اختیار استان جهت اجرای طرح های بازآفرینی شهری، خاطر نشان کرد: پرهیز از خام فروشی و برنامه ریزی برای افزایش ارزش افزوده این اراضی جهت کسب بهترین نتایج از تخصیص این اراضی و تسریع در روند اجرای طرح های بازآفرینی از الزامات دولتمردان است.

گفتنی است در پایان این نشست احکام اعضا و رئیس هیات اجرایی بازآفرینی محله های هدف شهرهای استان توسطدکتر پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و دکتر سرمست استاندارقم‌ ابلاغ شد .

طی این احکام مهندس بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بعنوان رئیس و دکتر سقائیان نژاد به عنوان دبیر و مهندس صبوری مدیر کل راه وشهرسازی استان به عنوان عضو این هیئت منصوب شدند.

 

نظر شما