امام جمعه قم:

تحریم وزیر امور خارجه ایران کاری غیر دیپلماتیک بود

۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۴۶:۴۵
کد خبر: ۸۸۲۷۲۱
تحریم وزیر امور خارجه ایران کاری غیر دیپلماتیک بود
امام جمعه قم با اشاره به رفتارهای آمریکایی ها گفت: بعد از برجام تلاش کردند با تحریم ها کار را پیش ببرند و از سوی دیگر اروپایی ها را پای کار آوردند و از سوی دیگر آمریکایی ها تاکید بر مذاکره داشتند که مقام معظم رهبری آن را سم دانستند و آمریکایی ها دست به اقدامی غیر دیپلماتیک زده و وزیر امور خارجه ما را تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت: کسی که به قیامت ایمان ندارد و یا ایمان دارد اما التزام ندارد، با هر حیله و خیانتی وارد می شوند تا مال اندکی را به دست آورده و هر کاری انجام دهند.

امام جمعه قم گفت: آنهایی که برای ریاست هر وعده دروغی را می دهند و با هر جریانی زد و بند می کنند و به دشمن اعتماد می کنند، آیا اینها به صرف اینکه بگویند مسلمان هستیم، کارها را پیش ببرند؟

وی به شهادت امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در عصر خود به احیای امر اهلبیت(ع) اهتمام داشتند و معارف و علوم اهل بیت(ع) را گسترش دادند. بسیاری از شاگردان امام صادق(ع) شاگردان امام باقر(ع) هم بودند.

سعیدی گفت: امام باقر(ع) زمانی سکان زمامداری امامت را بر عهده داشتند که شرایط متفاوت بود و به گسترش معارف اهل بیت(ع) پرداختند و شاگردان خود را به یادگیری سبک صحیح احادیث تاکید می فرمودند.

امام جمعه قم به سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی و ایران اسلامی مورد تهاجم خبری است و هوشیار نگه داشتن مردم در ارسال خبرهای درست، یکی از شیوه های دفاع در برابر هجمه های خبری و جنگ نرم است.

وی به روز عرفه اشاره کرد و گفت: قرائت دعای عرفه جایگاه خاصی دارد و خداوند در روز عرفه به سه مکان و سه گروه توجه دارد، کربلای معلا و زائران حرم سید الشهدا، عرفات و حاجیانی که در آنجا هستند و هر جایی از دنیا که دستی بلند است و دلی بشکند.

سعیدی بیان داشت: همچنین روز عید قربان را داریم که عید تقرب است و قربانی کردن و شرکت در نماز عید یکی از مسائل است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

وی به سالروز جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت: در این روز که روز مقاومت نام گرفت، حزب الله توانستند با رزمی جانانه چهره صیونیست ها را نشان داده و آنها را شکست دهند و به عقب برانند.

امام جمعه قم به دیدار رهبر معظم انقلابی با ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که راه نخبگی یک راه بی انتهاست و نگذارید این ظرفیت ها تمام شود و وقتی به مدال می رسید باید این موفقیت را همچنان ادامه دهید که این نگاه یک مطالبه جدی است و باید جوانان به آن توجه و مسئولان نیز ورود جوانان را باز کنند.

سعیدی در ادامه گفت: مقاومت در قرآن کریم فراتر از یک واژه و اصطلاح است و مقاومت منحصر به یک رویارویی در میدان جنگ نیست، در اسلام مقاومت به معنی انزوا نیست بلکه در ذات خود اقدام رو به جلو را دارد و مقاومت یک فرهنگ است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون با غلبه بر فتنه ها و توطئه ها، به فضل الهی با عزت و اقتدار و با نیروی انسانی نخبه رو به حرکت است، هر چند فشار تشدید شد اما قدرت جمهوری اسلامی نیز افزایش یافت، آنها تصور می کردند که در چارچوب برجام از طریق مذاکرات جمهوری اسلامی را در مسیر سازش قرار دهند اما هوشمندی رهبر معظم انقلاب نقشه شیطانی آمریکایی ها را نقش بر آب کرد.

امام جمعه قم گفت: بعد از برجام تلاش کردند با تحریم ها کار را پیش ببرند و از سوی دیگر اروپایی ها را پای کار آوردند و از سوی دیگر آمریکایی ها تاکید بر مذاکره داشتند که مقام معظم رهبری آن را سم دانستند و آمریکایی ها دست به اقدامی غیر دیپلماتیک زده و وزیر امور خارجه ما را تحریم کردند.

سعیدی گفت: اهمیت آقای ظریف برای آنها حضور ایشان در مذاکره بود و وقتی مذاکره نباشد جایگاهی ایشان تاثیری ندارد، امیدواریم که دستگاه دیپلماسی دل خوش به مذاکره با اروپایی ها نباشند و پیام ما نمازگذاران جمعه این است که تا به حال هر چه به دست آورده ایم در پرتو مقاومت بوده و به فضل الهی تا آخر ادامه خواهیم داد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز