غدیر یک جریان فکری و معارفی است/برگزاری کاروان شادی همزمان با عید غدیر در کشور

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۳:۲۵:۳۱
کد خبر: ۸۸۳۱۰۰
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: همزمان با عید غدیرکاروان های شادی در شهر قم دایر می شود و راهپیمایی و کاروان شادی غدیر از حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در گفتگو با خبرنگاران با موضوع برگزاری کاروان شادی «غدیر تا ظهور» برگزار شد،  گفت: کشور ما در بعضی از موضوعات مانند عاشورا، اربعین و ایام فاطمیه فعالیت‌های تأثیرگذاری داشته است، به طوریکه امروز میلیون‌ها نفر در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، اما موضوع غدیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه همه ائمه معصومین(علیهم السلام) فدای موضوع غدیر شدند، گفت: واقعه غدیر مظلوم و مهجور واقع شده است، همه مسئولین فرهنگی در سراسر کشور می‌توانند غدیر و ایام غدیریه را احیا کنند.

 حجت الاسلام فرحزاد تاکید کرد: غدیر یک موضوع تاریخی نیست بلکه یک جریان فکری عقیدتی و معارفی است.

 

 وی به لزوم فعالیت در ایام عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: تعبیرهای بلندی که پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) درباره امام علی(علیه السلام) فرمودند، در ترویج غدیر موثر است؛ همچنین واقعه غدیر به مدت سه روز به طول انجامید که باید وقایع آن روزها مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد حوزه با بیان اینکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) آیات فراوانی در خطبه غدیر بیان کردند، گفت: برخی تصور می‌کنند که غدیر، تنها تثبیت ولایت امام علی(علیه السلام) است، در حالیکه پیامبر(صلی الله علیه و آله)  هجده بار نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و امامان بعد از امام علی(علیه السلام) را بیان فرمودند.

 

 وی تصریح کرد:روز غدیر در حقیقت، روز بیعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و ائمه معصومین(علیهم السلام) است و ترویج فرهنگ مهدویت با غدیر آمیخته شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد تأکید کرد: جشن گرفتن و عیدی دادن در عید غدیر، بذر محبت را در دل‌ها می‌کارد و عیدی دادن برخلاف تصور بسیاری از مردم، تنها مختص به سادات نیست و همه مردم می‌توانند به یکدیگر عیدی دهند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه آزادی زندانیان، خرید وسایل برای کودکان و انجام کارهای خیر در روز عید غدیر و ایام غدیریه، محبت اهل بیت(علیهم السلام) را در دل خانواده‌ها و کودکان تزریق می‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به برگزاری کاروان شادی برای چهارمین سال گفت:سال های گذشته، صدها کاروان شادی غدیر در کشور راه‌اندازی شد، امسال هم این برنامه اجرا می‌شود .

 

وی تاکید کرد: همانطور که در ماه محرم، برنامه‌های مناسبتی ویژه برگزار می‌شود، در ایام غدیریه هم باید برنامه‌های ویژه در جامعه برگزار شود تا در میان مردم نهادینه شود.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه همه مراجع عظام از برگزاری کاروان‌های شادی غدیر استقبال کردند، یادآورشد: در دوسال گذشته حضور مرجعیت شیعه را به همراه هزاران نفر از مردم در این کاروان داشتیم.

 

وی ادامه داد: در قم، راهپیمایی و کاروان شادی غدیر از حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد بیان داشت: اطعام دادن در روز عید غدیر توصیه شده است و روایات متعددی در فضیلت اطعام دادن وجود دارد؛ اطعام دادن در شب، ظهر و شام غدیر توصیه شده است.

 

استاد حوزه در پایان گفت: قبل و بعد از عید غدیر حوادث و مناسبت‌های مهم وجود دارد،به طوریکه 25 مناسبت مهم در ماه ذی الحجه داریم که این مناسبت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز