مدیرکل ورزش و جوانان قم خبر داد

۷۰ خانه ورزشی در قم تجهیز و به بهره برداری رسید/کاهش نرخ بیکاری جوانان در قم

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۴:۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۸۳۱۴۰
۷۰ خانه ورزشی در قم تجهیز و به بهره برداری رسید/کاهش نرخ بیکاری جوانان در قم
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: ۷۵ تیم از این استان در ۴۵ رشته ورزشی در دومین المپیاد استعدادهای برتر شرکت می‌کنند که برنامه‌ریزی‌شده است تا جایگاه قم در این دوره از رقابت‌ها نسبت به دوره گذشته افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به میزبانی قم از ۲ رشته ورزشی در قالب مسابقات استعدادهای برتر کشور گفت: قم به‌عنوان میزبان مسابقات رشته فوتسال پسران و تکواندو پسران در المپیاد استعدادهای برتر انتخاب‌شده است که این رقابت‌ها در شهریورماه برگزار می‌شود.

وی افزود: ۶ رشته ورزشی و ۱۳ ورزشکار مستعد برای کسب سهمیه المپیاد۲۰۲۰ در قم شناسایی‌شده که برنامه‌ریزی برای حمایت از این ورزشکاران برای کسب سهمیه مورد تاکید قرارگرفته است.

منعم با اشاره به برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور گفت: در نخستین دوره این المپیاد ۴۵۰ هزار ورزشکار از سراسر کشور حضور داشتند که این تعداد ورزشکار در دومین دوره این رقابت‌ها به بیش از  ۷۰۰ هزار ورزشکار افزایش‌یافته است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای غنی‌سازی اوقات فراغت توسط هیات های ورزشی، اظهار داشت: ۴۰ رشته ورزشی آقایان و ۳۱ رشته ورزشی بانوان در ۲۰۰ کانون ورزشی، مشغول تربیت، ،آموزش و استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی هستند.

منعم خاطرنشان کرد: تصویب تقویم ورزش همگانی قم در سال ۹۸، تدوین برنامه افق ۱۴۰۴ ورزش قم و همچنین توسعه ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ازجمله اقدام‌های صورت گرفته توسط شورای وزش همگانی استان برای توسعه ورزش همگانی است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای ورزش همگانی استان، استفاده از فضاهای ورزش همگانی ادارات قم در راستای توسعه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی به تصویب رسیده است که بر اساس این مصوبه سالن‌های ورزشی ادارات از ساعت ۶ تا ۷ صبح برای آقایان و از ساعت ۷ تا ۸ برای استفاده بانوان بازخواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: با اجرای سند افق ۱۴۰۴ ورزش قم تعداد جمعیت فعال استان در حوزه ورزش از ۲۵۰ هزار تن معادل ۲۱ درصد کل جمعیت استان به ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

منعم، توسعه زیرساخت‌های ورزشی را ازجمله اولویت‌های سال جاری این اداره کل داست و ادامه داد: بهره‌برداری از مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص)، واگذاری ۲ مکان ورزشی به بخش خصوصی و احداث سه خانه جوان در بخش کهک و جعفریه و پردیسان ازجمله اقدام‌های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفری پردیسان قم گفت: بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال تامین شده و پیش‌بینی می‌شود که این مجموعه ورزشی تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، مرمت و بازسازی فضاهای ورزشی موجود را یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری این اداره کل برشمرد و تاکید کرد: مرمت مجموعه‌های ورزشی یادگار امام و هفتم تیر ازجمله مجموعه‌های ورزشی است که سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰ خانه ورزشی در قم تجهیز و به بهره برداری رسیده است که این آمادگی وجود دارد که در سال جاری ۲۰ خانه روستایی دیگر نیز در استان تجهیز شود.

منعم با اشاره به دستاوردهای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، اظهار داشت: با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی شده، ۱۳۰ شغل ایجاد و ۳۴ میلیارد ریال نیز با خصوصی‌سازی اماکن ورزشی به‌دست‌آمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین بابیان اینکه وام ازدواج و نحوه پرداخت آن توسط بانک‌ها به‌صورت مستمر در استان رصد می‌شود، ادامه داد: ارائه وام ازدواج در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ بیش از 38 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به آمار نرخ بیکاری در استان و کشور اظهار داشت: نرخ بیکاری استان قم در سال ۹۶ ، ۱۰.۹ درصد و در سال ۹۷ ، ۱۰.۸درصد بوده و این در حالی است که این نرخ بیکاری از متوسط کشوری پایین‌تر است.

منعم ادامه داد: صدور مجوز به ۶ مرکز مشاوره ازدواج، برگزاری ۲۴۷ کارگاه آموزشی در این مراکز و همچنین فعالیت ۴۴ سمن ازجمله اقدام‌های صورت گرفته در حوزه جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ برای اشتغال در سمن‌های استان ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان قم در سال جاری ادامه داد: به‌روز کردن انتخابات هیات های ورزشی ازجمله اقدام‌های مهم صورت گرفته در ماه‌های گذشته بود که هم‌اکنون به‌جز ۲ هیات که با سرپرستی اداره می‌شود تمام هیات های ورزشی ازنظر مدیریت از ثبات برخوردار هستند.

منعم، افزود: برگزاری مجامع سالیانه هیات های ورزشی از دیگر اقدام‌هایی است که در دستور کار قرارگرفته به‌گونه‌ای که در سال جاری ۱۴ مجمع سالیانه هیات های مختلف در استان برگزار شد و در ۱۲ مجمع رئیس فدراسیون‌های مرتبط حضور پیدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: کسب میزبانی رخدادهای ورزشی ملی و اردوهای تیم ملی ازجمله اولویت‌های این اداره کل است که در تامین محل اسکان و مسابقات و کمک مالی از این رخدادها از هیات های ورزشی که موفق به کسب میزبانی می‌شوند، موردحمایت قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز