جشن تولد ۵ سالگی اورژانس هوایی قم/ انتقال حدود ۱۵۰۰ بیمار و مجروح بدحال توسط اورژانس هوایی به بیمارستان

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۴۲:۳۵
کد خبر: ۸۸۳۴۸۵
جشن تولد ۵ سالگی اورژانس هوایی قم/ انتقال حدود ۱۵۰۰ بیمار و مجروح بدحال توسط اورژانس هوایی به بیمارستان
اورژانس هوایی یکی از خدمات تاثیرگذار در زمینه خدمات رسانی به حادثه دیدگان است که توانسته خدمات ارزشمندی را در راستای کمک به مردم ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرداد ماه سال 93 بود که در قالب طرح تحول نظام سلامت موضوع اورژانس های هوایی در کشور مطرح شد و همزمان با 14 استان، استان قم توانست به این امر مهم دست یافته و اورژانس هوایی را راه اندازی کند.

شاید در روزهای اول برخی معتقد بودند این اورژانس بیشتر جنبه نمایشی داشته و نمی تواند آنگونه که باید و شاید موفقیت آمیز عمل کند، اما طی این پنج سال، این فرشته آهنین نشان داد که نه تنها نمایشی نبوده بلکه توانسته در راستای خدمات رسانی به مردم گام های اساسی را بردارد.

 

استان قم در حال حاضر دارای یک بالگرد است که البته مالکیت آن متعلق به هواپیمایی نیروی اتظامی جمهوری اسلامی ایران است و توانسته با وفاق و تعامل و همدلی که بین دو سازمان ناجا واورژانس وجود دارد اثر بخش ترین اقدامات را درکمترین زمان ممکن برای مجروحین بدحال درحوادث ترافیکی انجام ودراین راستا به استناد آمار عامل موثری درنجات جان ده ها نفراز شهروندان وهموطنان و مسافراین وزائرین باشد.

 

«مهدی فراهانی» سخنگوی اورژانس 115 قم و معاون عملیات اورژانس در خصوص فعالیت های اورژانس هوایی قم می گوید: امروز در حالی وارد ششمین سال فعالیت اورژانس هوایی می شویم که ارکان و اجزای اورژانس هوایی متشکل از واحدارتباطات واعزام اورژانس، پرسنل زمینی اورژانس، پرسنل هوایی اورژانس، پرسنل کد۳۵۰ بیمارستان، عوامل پلیس راه وانتظامی درصحنه، پدافند وبرج مراقبت و....که درانجام یک ماموریت هوایی دخیل هستند، به خوبی یکدیگر را پیدا کرده و با کمترین اشکال و خطا درفرایند ماموریت، بهترین و بیشترین خدمت را به بیمار و مجروح ارائه می دهند.

 

وی عنوان داشت: در آستانه ورود به ششمین سال افتتاح اورژانس هوایی قم آمار پروازها و خدمت ارائه شده در نوع خود قابل توجه است و همکاری نهادها و سازمان ها در این راستا موجب تسهیل فعالیت ها شده است.

 

*انتقال حدود 1500 بیمار و مجروح بدحال توسط اورژانس هوایی به بیمارستان

سخنگوی اورژانس قم با اشاره به اقدامات و عملکرد اورژانس قم گفت: ظی 5 سال گذشته 595 پرواز با انتقال 1439 نفر مجروح و بیمار که اغلب آنها بدحال بوده اند، توسط اورژانس هوایی انجام که این ماموریت ها در کمترین زمان ممکن انجام شده است.

 

فراهانی تصریح کرد: لازم به ذکر است که 475 پرواز از 595 پرواز انجام شده صرفا مربوط به تصادفات جاده ای و بخش های استان بوده که در این تعداد پرواز 1354 نفر صرفا مجروح توسط اورژانس هوایی به بیمارستان ها منتقل شدند.

 

وی گفت: 120 مورد پرواز دیگر نیز سهم بیماران و مصدومین غیرتصادفی ازجمله برق گرفتگی، غرق شدگی، سقوط از ارتفاع، سوختگی، مادران باردار، بیماران قلبی و یا تنفسی و..... بوده که انجام شده است.

 

سخنگوی اورژانس 115 قم گفت: یکی از خدمات اورژانس هوایی استان قم، انتقال بیماران به مراکز درمانی تهران بوده است که از جمله آن می توان به مواردی از جمله قطع عضو به منظور پیوند اشاره کرد که نیاز بود در کمترین زمان ممکن این جا به جایی صورت گیرد.

 

فراهانی تصریح کرد: اورژانس هوایی قم، نه تنها فقط مخصوص قم که به شهرهایی از جمله ساوه، تفرش، کاشان و... نیز خدمات رسانی می کند و توانسته خدمات ارزشمندی را ارائه دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز