محسنی اژه‌ای:

لزوم تسریع در پرونده های قضایی/عده ای به دنبال قانون شکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها هستند

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۴:۳۹:۵۹
کد خبر: ۸۸۶۴۵۲
لزوم تسریع در پرونده های قضایی/عده ای به دنبال قانون شکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها هستند
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه عده ای به دنبال قانون شکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها هستند تا جامعه را به قهقرا ببرند گفت: روند رسیدگی به برخی از پرونده‌ها در استان قم طولانی شده است و باید با کار جهادی در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قم در مرکز آموزش قوه قضائیه با اشاره به جنگ روانی دشمنان اظهار کرد: در شرایط کنونی که دشمن حق و باطل را در هم آمیخته، رعایت تقوا در گفتار و عمل مهم تر از هر زمان دیگری اسمت.

وی ادامه داد: شهر قم یک شهر مقدس است که روایات زیادی در خصوص گذشته و آینده آن وجود دارد، شهر قم مرکز فقاهت و نشر معارف اسلامی و خاستگاه انقلاب اسلامی ایران است و چنین شهری باید در همه امور برای سایر کشور الگو باشد، باید حوزه قضایی قم با حوزه قضایی سایر مناطق کشور متفاوت باشد و انتظار از استان قم زیاد است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: مدیرکل سابق دادگستری استان قم 14 سال در مدیریت حوزه قضایی استان قم فعالیت کرد و توفیقاتی داشت، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیدیم و نیاز به کار و ابتکار و هم افزایی امکانات بیشتر داریم.

اژه ای با اشاره به مدیرکل جدید دادگستری استان قم اظهار کرد: او 10 سال در حوزه قضایی قم کار کرده است و سالیانی را در استان‌های کرمانشاه و خراسان رضوی خدمت کرد و باید با تجربیات خود حوزه قضایی قم را ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: مردم انقلابی قم سزاوار خدمت هستند و باید همیشه مدیران این استان خود را بدهکار مردم بدانند، مدارا با مردم شرط اساسی برای مدیریت است و مدیران قم باید از اختیارات خود برای رفع رنج مردم استفاده کنند، مردم از برخی از ناهنجاری‌ها توسط عده ای معدود و برخی ناامنی‌های کوچک در استان ناراحت هستند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: باید با ناهنجاری‌ها در استان قم با تدبیر، حکمت و قاطعت برخورد شود، عده ای به دنبال قانون شکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها هستند تا جامعه را به قهقرا ببرند.

اژه ای تسریع در کار مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: روند رسیدگی به برخی از پرونده‌ها در استان قم طولانی شده است و باید با کار جهادی در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع شود.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارد که با مفسدان در ابعاد مختلف برخورد قاطع و سریع و بدون تبعیض صورت بگیرد، مردم تبعیض در این زمینه را نمی‌پذیرند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید برای کاهش حجم کار نیروهای دستگاه قضایی در استان قم تلاش کنیم و این مسئله جز با کاهش ورودی‌ها ممکن نیست ؛ باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد تا مسائل به دستگاه قضایی کشیده نشود و حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در استان کاهش پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز