استاندار قم عنوان کرد:

توریست درمانی اولویت نظام سلامت در قم

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۱:۳۷:۵۳
کد خبر: ۸۸۸۴۹۸
توریست درمانی اولویت نظام سلامت در قم
استاندار قم گفت: اولویت توسعه استان در رابطه با نظام سلامت، توسعه و تقویت گردشگری سلامت و توریست درمانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار شد گفت: صنعت گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت در دنیای امروز از نظر ایجاد ارزش‌افزوده و کسب درآمد از مهم‌ترین و اساسی‌ترین سرمایه‌ها محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظام سلامت در سطح یک جامعه  اظهار داشت:‌ ستون خیمه سلامت، جامعه پزشکی است اما رفتار بیماران نیز دراین‌ بین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

دکتر سرمست خاطرنشان کرد: بدون داشتن یک نگرش سیستمی و نظام‌مند به جامعه پزشکی، تامین سلامت جامعه به موفقیت منجر نمی‌شود.

وی گفت:  برای رسیدن به اهداف کلان نظام سلامت و افزایش سرانه‌های سلامت در جامعه در درجه نخست جامعه پزشکی باید به رسالت‌ها و نقش محوری خود وفادار باشد.

سرمست ابراز کرد: پزشکان در صورتی می‌توانند به نقش تاریخی و محوری خود عمل کنند که خود را متعلق به جامعه دانسته و از هرگونه خودبینی و نگاه درآمدی به پزشکی خودداری کنند.

وی اظهار داشت: اگر جایی مشاهده می‌شود که پزشکان از منزلت اجتماعی خود فاصله گرفته‌اند صرفا به دلیل فاصله افتادن از رسالت تاریخی آنان در رابطه با مساله سلامت جامعه و نگاه سرمایه‌ای به مساله درمان است.

دکتر سرمست تصریح کرد: نظام پزشکی در ارتباط با اصلاح رویه‌ها و اخلاق پزشکی و حرفه‌ای، ارتقای دانش پزشکی، آموزش مستمر به اعضای جامعه پزشکی، اصلاح قوانین و اجرای ضوابط خاص پزشکی همت بیشتری داشته باشد. همچنین در رسیدن قم به استانداردهای پزشکی و تجهیز مراکز درمانی برنامه‌ریزی کند.

استاندار قم گفت:  ارتقای سلامت الکترونیک نیاز مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به رسیدن به این هدف اساسی اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز