۱۶۷ طرح در بخش مرکزی قم به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۱:۲۲:۱۳
کد خبر: ۸۸۹۶۶۶
۱۶۷ طرح در بخش مرکزی قم به بهره‌برداری رسید
همزمان با هفته دولت 167 طرح عمرانی و خدماتی، عصر یکشنبه طی آیینی در روستای لنگرود بخش مرکزی قم با حضور استاندار و برخی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بخشدار بخش مرکزی قم در این آیین، اعتبار این طرح‌ها را  ۱۷۷ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۱۰۷ طرح دهیاری‌ها بااعتبار ۶۳ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و پنج طرح شرکت توزیع نیروی برق بااعتبار ۴۹ هزار و ۵۲۰ میلیون ریال از جمله پروژه های افتتاحی بود.

سید داوود حاجی حسینی همچنین افتتاح ۳۷ مورد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بااعتبار ۴۷ هزار و ۵۰۷ میلیون ریال را از دیگر طرح‌ها برشمرد و بیان داشت: امروز هفت طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بااعتبار ۱۳ هزار میلیون ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

استاندار قم سپس با سفر به بخش  کهک در بدو ورود در گلزار شهدای روستای خورآباد با نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

همچنین هشت هزار و بیست و سومین مسکن مقاوم‌سازی شده در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در این روستا با حضور بهرام سرمست به بهره‌برداری رسید.

عملیات مقاوم‌سازی این واحد مسکونی دو طبقه با ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافتی با نرخ سود ۴ درصد از محل اعتبارات طرح بهسازی روستایی انجام پذیرفته است.

طرح بهسازی خانه‌های روستایی در قم از سال ۸۴ آغازشده و تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی به پیمانکار معرفی‌شده و یک هزار و ۹۶۷ واحد باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

استاندار قم سپس ساختمان جدید خانه بهداشت روستای خورآباد بخش کهک را افتتاح کرد.

این طرح که شامل ۲۱۳ مترمربع زیربنا و ۲۸۱ مترمربع محوطه‌سازی است با چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی قم احداث‌شده است.

بهره‌برداری از طرح هادی روستایی و یک کیلومتر آسفالت و جدول‌گذاری روستای امامزاده ابراهیم (ع) بخش کهک با ۲ میلیارد ریال اعتبار نیز از دیگر طرح‌های گشایش‌یافته در سفر استاندار به بخش کهک بود. نیمی از این اعتبار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بقیه از محل اعتبارات دهیاری‌ها تامین شده است.

در این سفر طرح انتقال آب به شهر کهک با هشت میلیارد ریال اعتبار نیز به بهره‌برداری رسید.

استاندار قم در پایان سفر خود به بخش کهک با حضور در روستای کرمجگان طرح هادی روستایی در روستاهای کرمجگان، خورآباد، میم، بیدهند، ابرجس، امامزاده ابراهیم و امامزاده اسماعیل را نیز افتتاح کرد. برای این طرح که شامل ۳۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع سنگفرش است، ۱۵ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن استان و ۲۹ هزار و ۳۶۲ میلیون ریال نیز از محل دهیاری‌های کهک هزینه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز