مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد؛

شناسایی ۴۳ نقطه در سطح شهر قم برای نصب پل عابر

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۴۸:۴۵
کد خبر: ۸۹۳۶۱۴
شناسایی ۴۳ نقطه در سطح شهر قم برای نصب پل عابر
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۴۳ نقطه در سطح شهر قم برای نصب پل عابر پیاده شناسایی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی نیک با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص نصب پل‌های عابر پیاده، اظهار داشت: در هر خیابانی امکان نصب پل عابر پیاده نبوده و خیابان باید دارای مشخصات فیزیکی خاصی باشد.

وی خیابان‌های زیر ۲۵ متر عرض را فاقد امکان نصب پل عابر پیاده دانست و افزود: برای نصب پل عابر پیاده علاوه بر عرض مناسب خیابان نیازمند پیاده‌روی به عرض ۳ متر برای استقرار پله آن نیز هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم مشکلات نصب پل‌های عابر پیاده را تنها در فضای خیابان‌ها ندانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرداری در نصب پل‌های عابر پیاده، عدم موافقت صاحبان ملک مشرف به پل‌ها است.

وی با اعلام همدردی با صاحبان ملک، ادامه داد: با نصب پل عابر پیاده ارزش ملک‌های مشرف‌به پل کاهش پیدا کرده و موجب نارضایتی افراد بوده و شهرداری زمان زیادی را برای مذاکره با این افراد صرف می‌کند.

نیک از شناسایی ۴۳ نقطه در سطح شهر برای نصب پل عابر پیاده خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین انسان‌محوری حاکم بر کلان‌شهرهای بزرگ دنیا نصب پل‌های عابر پیاده منسوخ‌شده و از خط‌کشی و چراغ‌راهنما برای عبور از عرض خیابان استفاده می‌کنند.

وی مزایای استفاده از خط‌کشی و چراغ‌راهنما را بیان و تأکید کرد: خط‌کشی خیابان و استفاده از چراغ‌راهنما نه‌تنها ازنظر اقتصادی بسیار به‌صرفه بوده بلکه سالمندان و معلولین نیز به‌راحتی از آن استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: هزینه ساخت و نصب پل عابر پیاده مکانیزه با کاربری نصف افراد جامعه عددی بیش از ۴ میلیارد تومان است درحالی‌که خط‌کشی خیابان و نصب چراغ راهنمایی در حدود ۴۵ میلیون تومان هزینه داشته و همه افراد جامعه میز از آن استفاده می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز