هشدار پلیس فتا به مردم/کلاه‌برداری با نام «شکایت از شما»

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۵۸:۰۸
کد خبر: ۸۹۳۶۳۲
هشدار پلیس فتا به مردم/کلاه‌برداری با نام «شکایت از شما»
رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص سوءاستفاده برخی افراد از تصاویر نشان‌واره، آرم بانک‌ها و اپلیکیشن ها از طریق درگاه‌های فیشینگ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  سرهنگ علی موالی گفت: کلاه‌برداران برای این‌که بتوانند اعتماد شهروندان را جلب کنند در طراحی درگاه‌های جعلی پرداخت، جهت سرقت اطلاعات بانکی افراد از نشان‌واره، آرم بانک‌ها و نشان اپلیکیشن هایی معتبر بانکی مانند آپ و یا شرکت‌هایی مانند شاپرک سوءاستفاده می‌کنند.

وی گفت: وجود تصاویر نشان‌واره، آرم این بانک‌ها و اپلیکیشن ها دلیلی بر امن بودن خدمات آن درگاه یا اپلیکیشن نیست، در برخی مواقع از تصاویر برای کلاه‌برداری سوءاستفاده شده است.

وی تاکید کرد: کاربران فاکتورهای امنیتی درگاه‌های الکترونیکی پرداخت را به‌دقت کنترل کرده سپس استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم همچنین نسبت به کلاه‌برداری از طریق ارسال پیامک از سوی افرادی سودجو تحت عنوان «شکایت از شما» هشدار داد.

موالی گفت: به‌تازگی برای برخی افراد پیامک‌هایی حاوی ابلاغیه الکترونیکی شکایت ارسال‌شده که این پیامک از قربانیان می‌خواهد جهت مطالعه محتویات ابلاغیه ابتدا مبلغی پول در درگاه الکترونیکی(جعلی) پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: این پیامک و درگاهی بانکی که شما را برای واریز مبلغ جهت دست‌یابی به اطلاعات پرونده هدایت می‌کند، جعلی بوده و موجب سرقت اطلاعات بانکی افراد می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز