جودوکار قم نایب‌قهرمان المپیاد استعدادهای برتر ایران شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۷:۰۳:۵۷
کد خبر: ۸۹۵۰۰۱
جودوکار قم نایب‌قهرمان المپیاد استعدادهای برتر ایران شد
جودوکار مستعد استان قم با ایستادن در جایگاه دوم و کسب مدال نقره برای ورزش قم در دومین المپیاد استعدادهای برتر جودو کشور افتخار آفرینی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در شرایطی که بیش از 700 ورزشکار به نمایندگی از استان قم در رشته‌های متنوع ورزشی راهی دومین دوره بازی‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شده‌اند، جودو با درخشش یکی از نخبه‌ها و چهره‌های مستعد خود به مدال نقره این المپیاد دست یافت.

جودو رشته‌ای است که در بخش کاتا بیش از یک دهه برای ورزش قم از میادین داخلی و برون‌مرزی افتخار کسب می‌کند اما در بخش مبارزه آنچنان که باید و شاید به افتخار مهمی دست نیافته اما سرمایه‌گذاری هیات جودو قم روی رده‌های سنی پایه نوید آینده درخشان این رشته ورزشی را می‌دهد، چنانکه یک مدال از المپیاد نصیب ورزش قم شد.

در مسابقات جودو دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که با رقابت 350 جودوکار در ترکیب 32 تیم از سراسر کشور به میزبانی هیات جودو استان یزد در سالن امام علی (ع) این شهر به انجام رسید، محمدرضا آریانی جودوکار مستعد قم به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره رسید.

پیکارهای روز نخست این المپیاد در اوزان منهای 34، 42، 46، 50 و 55 کیلوگرم به انجام رسید و محمدرضا آریانی نماینده قم در وزن منهای 42 کیلوگرم بود که با عملکردی بسیار خوب مجوز حضور در مسابقه فینال را به دست آورد اما در رقابت برای کسب مقام قهرمانی به حریف خود از آذربایجان شرقی باخت.

محمدرضا آریانی جودوکار شایسته قم در فینال برابر شاهین زبانی از آذربایجان‌شرقی به میدان رفت اما در نهایت به مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره بسنده کرد، وزنی که در آن مقام سوم مشترک به دانیال علوی از لرستان و صالح شاه‌حیدری از کرمان  رسید و نمایندگان همدان و کردستان مشترکا پنجم شدند.

در وزن منهای 55 کیلوگرم این دوره از مسابقات نیز عباس ملکی نماینده قم بود که در نهایت بعد از جودوکاران استان‌های قزوین، گیلان، خراسان‌شمالی و قزوین به مقام پنجم دست یافت، در شرایطی که سکوی قهرمانی پیکارهای جودو المپیاد استعدادهای برتر ایران در سال 1398 زیرپای جودوکاران خراسان‌رضوی قرار گرفت و تیم‌های تهران و خراسان‌شمالی دوم و سوم شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز