رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ماجرای جلسه محرمانه ترامپ بعد از سقوط پهپاد آمریکایی

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۴:۵۳:۴۷
کد خبر: ۸۹۸۱۷۷
ماجرای جلسه محرمانه ترامپ بعد از سقوط پهپاد آمریکایی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی گفت: بعد از آن اقدام، آمریکایی ها یک نشستی برگزار کردند و 36 نفر که تصمیم گیر بودند را ترامپ دور خود جمع کرد و سئوال هایی را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه شورای اداری استان قم با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکایی ها و اروپایی ها گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که دل نبندید اما در عین حال ادامه دهید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: الان اروپایی ها می پذیرند که در حدود 15 میلیارد دلار در اینتستکسی که قرار بود فعال کنند، فعال شود و آن هم با وجود اینکه زمینه فروش نفت ما فراهم نشده است، در حقیقت یک تنخواهی واریز می کنند، مثل این است که ما نفت را پیش فروش کرده ایم.

وی گفت: البته جمهوری اسلامی این را قبول ندارد چون ما قبول نمی کنیم ما برجام را بپذیریم و آنها قرض به ما دهند و بنا بر این بوده که تمام مسائل اقتصادی عادی سازی شود و اگر بپذیریم یعنی حق خود را در این حد تثبت کرده ایم و ما به دنبال این هستیم که حقوق اصلی را محقق کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی مقاومت کرد و نتیجه آن این بود که آمریکایی ها یک ظاهر سر عقل بیاییند و اینکه گفته می شود اروپایی ها نمی توانند ولی اراده دارند، در حقیقت این نیست و آنها نمی خواهند هزینه دهند.

ذوالنور با بیان اینکه اروپایی ها می خواهند برجام را حفظ کنند گفت: آنها می خواهند نقش پلیس خوب را بازی کنند و از سوی دیگر آنها می گویند که اگر هر گونه تنشی باشد ما زیر موشک های جمهوری اسلامی هستیم و از سوی دیگر سیل مهاجران به سمت کشور ما سراریز می شود که نمی توانیم تحمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سقوط پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی گفت: بعد از آن اقدام، آمریکایی ها یک نشستی برگزار کردند و 36 نفر که تصمیم گیر بودند را ترامپ دور خود جمع کرد و سئوال هایی را مطرح کردند، آنها گفتند که آیا جواب ایران را بدهیم یا نه؟ کجا را بزنیم؟ آیا جمهوری اسلامی پاسخ مجدد خواهد داد یا نه؟ اگر پاسخ انتقام جویانه دهد آماج اولیه که می زند کجا خواهد بود؟ تلفاتی که آمریکایی ها خواهند داشت چقدر است؟ آنها زمانی که این سئوال ها را کنار هم قرار دادند به این نتیجه رسیدند جنگی فرسایشی خواهند داشت و به همین خاطر تمام مسائل را لغو کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می بینید ترامپ تویئت می زند که من ایرانی ها را دوست دارم، در حقیقت این بود که پیش بینی کرده بودند چه اثراتی از جنگ شامل آنها می شود.

ذوالنور با اشاره به اهمیت مقاومت گفت: امروزه موضع ها تغییر کرده و روابط به شدت در حال گسترش و شرایط کشور رو به بهبودی است و آینده بهترین از وضع موجود خواهیم داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز