آیت الله نوری همدانی:

توجه به تفسیر قرآن در حوزه علمیه ضروری است

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۳:۰۱:۲۴
کد خبر: ۸۹۸۵۸۴
توجه به تفسیر قرآن در حوزه علمیه ضروری است
یکی از مراجع تقلید شیعیان تحریف قرآن کریم را تهمت بزرگی علیه شیعه دانست و گفت: توجه به قرآن و تفسیر در حوزه علمیه امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، بیت مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی را بیت علم و فقاهت دانست و افزود: باید عظمت بیت بزرگان نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه دسترسی جامعه به آثار بزرگان توسط بیوت آن‌ها باید انجام گیرد، تصریح کرد: دسترسی به آثار بزرگان ضروری است.

این استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: توجه به قرآن و تفسیر در حوزه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن در همه آثار شیعیان مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: برخی این تهمت را به شیعیان وارد می‌کنند که آنها توجه لازم را به قرآن کریم ندارند در حالی که این‌گونه نیست.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: وحدت بین شیعه و سنی از برکات انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام خمینی(ره) است که با تأکید ایشان این ارتباط تقویت شد.

وی با بیان اینکه آثار وحدت شیعه و سنی را در دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم،  افزود: در گذشته شیعه و علمای اهل تشیع حق اظهار وجود و نگارش کتاب نداشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه شیعیان در طول تاریخ در مضیقه و تحت‌فشار بودند، افزود: شیعیان در گذشته زیر ظلم بدخواهان قرار داشتند اما با این‌ حال علما در سخت‌ترین شرایط تشیع را حفظ کردند و اجازه نابودی مکتب اهل‌بیت(ع) را ندادند.

وی بیان کرد: مخالفان در سه عرصه فقه، تفسیر و تاریخ فعالیت داشته‌اند بنابراین باید در کنار فقه مقارن که مورد توجه حوزه و علما است به تاریخ و تفسیر مقارن نیز توجه شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت توجه حوزه به فقه شیعه، افزود:  در تفاسیر و تواریخ دیگران مطالب خلاف بسیاری وجود دارد که باید پاسخ لازم به آنها داده شود.

وی با تأکید بر توجه شیعیان به قرآن، افزود: تفاسیری مانند المیزان علامه طباطبایی در شیعه بی‌مانند هستند و در هیچ فرقه‌ای مانند آن مشاهده نمی‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تحریف قرآن کریم را تهمت بزرگی علیه شیعه دانست و تصریح کرد: باید فضایل و برتری‌های شیعه را تبیین کنیم تا مردم با این فضایل آشنا شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز