بازدید استاندار قم از دامشهر؛

سرمست: ۵۱ درصد از مصوبات جلسات اقتصادی قم در سال جاری اجرایی شده اند

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۰:۴۲:۴۵
کد خبر: ۸۹۹۵۱۰
سرمست: ۵۱ درصد از مصوبات جلسات اقتصادی قم در سال جاری اجرایی شده اند
استاندار قم در بیستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم از اجرایی شدن 51 درصد از مصوبات جلسات اقتصادی قم در سال جاری خبر داد و گفت: بقیه ی مصوبات نیز در دست اقدام هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در بیستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در محل کشتارگاه در حال ساخت دامشهر برگزار شد، طی سخنانی موقعیت دامشهر در استان قم را به عنوان یکی از باراندازهای دام کشور ویژه قلمداد کرد و خواستار پیگیری جدی مسئولان جهت تثبیت سند هویتی دامشهر شد.

استاندار قم با اشاره به برخی از مشکلات منطقه دامشهر اظهار کرد: مجموعه مدیریت استان برای حل مشکلات دامداران استان نهایت همدلی و تعامل را به کار خواهد گرفت.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به تلاش های مسئولان درراستای حل مشکلات زیرساختی دامشهر تاکید کرد: بایستی مشکل آب و روشنایی دامشهر در اسرع وقت حل شود.

سرمست اضافه کرد: انتقال کاروانسراهای موجود در منطقه دامشهر به محل پیش بینی شده نیز پیشنهاد مناسبی است که باید مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.

وی توسعه ی بهداشت در شهرک دامشهر قم را ضروری دانست و افزود: دستگاه های متولی باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان در محدوده ظرفیت های قانونی آماده هر نوع تعامل و همکاری با دامداران قم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش قیمت نهاده های دامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: قیمت گذاری نهاده های دامی به صورت ملی انجام می شود و استان قم صرفا تابع و مجری اجرای سیاست های دولت است؛ اما در راستای بهبود این وضعیت، پیشنهادات دامداران و تولیدکنندگان استانی به به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

سرمست همچنین با اشاره به بیش از 40 بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدی، کشاورزی، گردشگری و دامپروری در سال جاری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دریافت مشکلات فعالان اقتصادی اظهار کرد: 51 درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده اند و مابقی آنها نیز در دست اقدام می باشد.

استاندار قم پیش از این جلسه ضمن بازدید از میدان عرضه دام شهرک دامشهر، از تعدادی از کاروانسراها و دامداری های این شهرک بازدید کرد.

 

نظر شما