استاندار قم خواستار شد

راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع طرح های پژوهشی استان

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۰:۴۳:۵۰
کد خبر: ۸۹۹۵۱۳
راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع طرح های پژوهشی استان
استاندار قم با بیان لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران در بررسی و حل مسائل استان و تهیه بانک اطلاعاتی جامع طرح های پژوهشی استان بر ضرورت بکار گیری نوآوری و ابتکار در حل مسائل و موانع توسعه استان قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با اشاره به ماهیت کارگروه های تخصصی ذیل شوراها، اظهار کرد: عناوین پژوهشی باید با کارشناسی کامل و با در نظر گرفتن منابع موجود و در مسیر سیاست های کلی توسعه استان در گروه های کاری پالایش و برای حل مسائل اصلی استان بکار روند.

استاندار قم با بیان لزوم احصاء نیاز های استان در حوزه های مختلف، افزود: دستگاه های اجرایی اولویت های پژوهشی و مسائل موجود در حوزه مربوطه را احصاء کنند تا در مسیر حل این مسائل از ظرفیت های پژوهشی صاحب نظران استفاده شود.

وی به اهمیت مشارکت همه بخشهای استان در نیازسنجی طرح های پژوهشی تاکید و تصریح کرد: دستگاه ها یا باید طرح پژوهشی موجود در اسناد بالادستی و آرشیوی خود را معرفی کنند یا برای ارائه طرح تحقیقاتی در حوزه فعالیت دستگاه اقدام کنند.

سرمست با بیان لزوم جمع بندی و تهیه بانک اطلاعاتی طرح های پژوهشی در استان، ادامه داد: پرهیز از هرگونه موازی کاری و تحقیقات تکراری در حوزه های مختلف با احصاء پیشینه طرح های پژوهشی و تجمیع آنها ممکن می شود.

استاندار قم همچنین با اشاره به لزوم ارتباط بخش های پژوهشی و دستگاههای اجرایی، گفت:

دستگاه ها باید رابطی پژوهشی برای گروه های کاری معرفی کنند تا رسیدگی به طرح ها و دستورات جلسات با اشراف کامل صورت پذیرد.

وی حضور سمن ها و صاحب نظران در حوزه پژوهش و فن آوری در جلسات را لازم دانست و خاطر نشان کرد: افزایش مشارکت و اهتمام بیشتر همه گروه ها، اجماع نظرات و اتخاذ تصمیمات نتیجه گرا را در بر خواهد داشت .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز