رئیس کمیته امداد خبر داد:

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۰:۵۸:۴۷
کد خبر: ۹۰۰۰۶۱
اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان
رئیس کمیته امداد از اختصاص 6 هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمرتضی بختیاری در دیدار آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، از مراجع تقلید، با اشاره به خدمات کمیته امداد در دوره مهندس فتاح، تکریم و حفظ حرمت مددجویان کمیته امداد را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خدمات چهره‌به چهره از سیکل کاری کمیته امداد خارج شده و به صورت متمرکز واریز مستمری به حساب مددجویان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال هوشمندسازی فرآیندهای امداد در کل کشور هستیم تصریح کرد: در قم بالای 70 درصد سرپرستان خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد از بانوان هستند و به همین خاطر از مددکاران زن استفاده شده که این امر در استان‌های دیگر هم در حال توسعه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اجرای طرح دوباره زندگی گفت: در قالب این طرح بالغ بر 160 زوج که متارکه کرده و فرزند داشتند به زندگی مشترک برگشتند و خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به آنها ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد کمیته امداد موفق‌تر خواهد بود افزود: برنامه‌های خود را با محوریت مساجد در حال پیگیری هستیم تا کمک به مردم و جذب کمک هم از سوی مساجد صورت گیرد تا اقبال به مساجد هم بیشتر شود.

بختیاری با اشاره به تاکید رهبری بر توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار با حفظ تکریم و حرمت مددجویان خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در این زمینه در گذشته صورت گرفته است و اشتغال‌زایی، ایجاد مسکن و کار فرهنگی را در این زمینه در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه امسال 6 هزار میلیارد تومان بودجه برای تسهیلات قرض‌الحسنه داریم افزود: صندوق ولایت کمیته امداد تا یک سقفی هیچ سودی دریافت یا پرداخت نمی‌شود؛ در پنج ماه نخست امسال 3 هزار نفر از صندوق قم تسهیلات گرفته‌اند.

 

نظر شما