مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد:

برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی با حضور ۱۲۰۰ ورزشکار

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۸:۰۸:۳۹
کد خبر: ۹۰۱۶۲۱
برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی با حضور ۱۲۰۰ ورزشکار
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری دومین کارگاه آموزشی آمران به معروف در 6 ماه دوم سال جاری خبرداد و گفت: دوره‌های بصیرت‌افزایی با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و حضور هزار و 200 ورزشکار در 15 باشگاه ورزشی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رسول منعم در نشست قرارگاه 19 دی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعیین 18 وظیفه برای مجموعه ورزش و جوانان یاد و اظهار کرد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مجموعه‌های ورزشی و افزایش ضریب اطمینان خانواده‌‌ها نسبت به تامین عفاف و حجاب این مجموعه‌ها یکی از نکات این قانون است که در این راستا ابلاغ‌های لازم به مجموعه‌های دولتی، نظارت دوره‌ای بر عملکرد مجموعه‌های خصوصی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مجموعه باشگاه‌ها دنبال شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری سه دوره کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با همکاری هیأت‌های ورزشی و حضور بیش از 210 نفر یاد کرد و گفت: کارگاه فضای مجازی و تهدیدها و فرصت‌ها نیز با حضور بیش از 70 نفر از بانوان و دوره‌های بصیرت‌افزایی با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و حضور هزار و 200 ورزشکار در 15 باشگاه ورزشی برگزار شده است.

وی به افزایش زمان فعالیت سالن‌ها برای فعالیت اختصاصی بانوان اشاره کرد و ادامه داد: 46 باشگاه در سال گذشته به تعداد باشگاه‌های اختصاصی بانوان اضافه شده است.

منعم با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی قرآن کریم با حضور بیش از 70 ورزشکار تصریح کرد: در بوستان‌های شهر مقدس قم با مشارکت شهرداری برنامه‌های فرهنگی ورزشی ویژه بانوان دنبال شده است.

وی کنترل سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی از نظر رعایت حجاب و عفاف را از دیگر وظایف اداره‌کل ورزش و جوانان برشمرد و گفت: اخطارهای عموم ورزشکاران و مردم در مورد تخلفات با مشارکت بازرسان اداره‌کل دنبال شده است.

منعم از برگزاری کلاس‌های بصیرت‌افزایی در 12 باشگاه با مشارکت بسیج یاد کرد و ادامه داد: رفع مشکلات احتمالی در روند تاسیس و ایجاد باشگاه‌های ورزشی به ویژه سالن‌های اختصاصی بانوان و بیمه این مجموعه دنبال شده است.

وی با اشاره به بازدید از اماکن ورزشی بانوان به‌منظور پیگیری از تخلفات مختلف در حوزه حجاب و عفاف عنوان کرد: استفاده نکردن از مربیان مرد برای سانس‌های بانوان یکی دیگر از اقدامات ورزش و جوانان بوده است.

 

نظر شما