معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش آماده جهش علمی برای تمدن‌سازی است

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۳:۴۲:۲۰
کد خبر: ۹۰۱۹۲۹
آموزش و پرورش آماده جهش علمی برای تمدن‌سازی است
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با زیرساختهای تربیتی و تجهیزاتی که درسطح آموزش و پرورش به وجود آمده ، آمادگی یک جهش بزرگ علمی بزرگ برای تمدن سازی اسلامی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرزاد حمیدی درآئین زنگ شکوه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در قم گفت: دردهه چهارم انقلاب اسلامی باید نسبت به تمدن سازی اسلامی توجه لازم صورت گیرد، تمدن سازی اسلامی بدون توجه به مساله آموزش و پرورش به سرانجام نمی رسد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین اضافه کرد: این سند که مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده است، یک سرمایه گرانبها برای آموزش و پرورش می‌باشد.

وی گفت: برای اجرا و عملیاتی شدن این سند تجربه و توانایی لازم در سطح آموزش و پرورش به وجود آمده است.

حمیدی اظهار داشت: درسطح کشور پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد بوده و این رقم در دوره متوسط نیز آمار بالا و قابل توجهی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: تعلیم و تربیت باید به صورت« تمام ساحتی» انجام گیرد، منظور از تعلیم و تربیت ساحتی، توازن بین ابعاد اخلاقی، ورزشی و تحصیلی است.

حمیدی ابراز کرد: نظام آموزش و پرورش باید در مسیری گام بردارد که دانش آموزان درابعاد زیبایی شناختی، اجتماعی، سیاسی و تحصیلی به صورت متوازن و همگام رشد پیدا کنند.

وی گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و یک میلیون معلم درسطح مدارس استان به رسالت تعلیم وتربیت خواهند پرداخت.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نگاه تمام ساحتی در آموزش و پرورش قم جاری است، وجود افتخارات مستمر ورزشی، علمی، پرورشی و اخلاقی شاهد مهمی بر این مدعاست.

وی همچنین تصریح کرد: همزمان شدن آغاز سال تحصیلی با ماه محرم در کسب معرفت بیشتر نسبت به ارزش های عاشورا حسینی موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز