استاندار قم:

نیروی انسانی مهمترین رکن توسعه یک جامعه است

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۳:۴۳:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۹۳۱
نیروی انسانی مهمترین رکن توسعه یک جامعه است
استاندارقم گفت: دربین شاخصهای توسعه ، نیروی انسانی مهمترین نقش را دارد، وجود دانش آموزان پویا، متدین و با روحیه اعتماد به نفس بالا برای توسعه انسانی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست درآئین زنگ شکوه مهر درمدرسه دخترانه شاهد قم بیان کرد: رشد علمی و اخلاقی و معرفتی دانش آموزان باید به صورت همزمان دنبال شود، توسعه یافتگی علمی بدون ایجاد زمینه های اخلاقی مشکلی از جامعه حل نمی کند.

سرمست ابراز کرد: بحران معنویت معضل اصلی جهان معاصر است، آموزش و پرورش درمسیر توسعه یافتگی صرفا به شاخص های توسعه یافتگی توجه نداشته باشد و ارزش های والای اخلاقی و معرفتی را نیز در بین دانش آموزان نهادینه کند.

استاندار قم تصریح کرد: مردم داری، هوش اجتماعی و مسئولیت پذیری از دیگر شاخص های اصلی توسعه یافتگی بوده که جدا از استعداد تحصیلی صرف است.

وی اضافه کرد: کشور برای حرکت در مسیر رشد و پیشرفت به نسلی نیازمند است که مسئولیت پذیری و احلاق مداری را در خود درونی سازی کرده باشد.

وی در ادامه  گفت: هشت سال دفاع مقدس نماد وحدت، مجاهدت و ایثار شهادت ملت ایران بود که از فرهنگ عاشورا حسینی(ع) نشات و ناشی بود را به جهانیان نشان دادند.

استاندار قم اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای سیاستهای گذاری آموزشی در وزارت آموزش و پرورش اقدامات مهمی را آغاز کرده که در سال های آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: توسعه  اقتصادی، سیاسی و توسعه فرهنگی از شاخص های توسعه بوده که در این توسعه انسانی از اهمیت بیشتری نسبت به ساخص های دیگر برخوردار است.

استاندار قم ابراز کرد: آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه انسانی در مسیر توسعه یافتگی یک جامعه بوده که بخش مهمی از وظایف خانواده، حاکمیت و نهاد دین را برعهده دارد.

سرمست بیان داشت: نقش معلمان در تربیت و تعلیم در نظام آموزشی و فرهنگ دینی نقش رفیع و جایگاه بی بدیلی دارند.

وی اضافه کرد: متون آموزشی از ارکان مهم نظام آموزشی است که باید متناسب با نیازهای زمانه و همراه با پویایی و بالندگی باشد.

استاندار قم اظهارداشت: وجود فضاهای آموزشی مدرن و تجهیزات و امکانات از دیگر ارکان مهم نظام آموزشی است.

وی با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در بسط فضاهای آموزشی گفت: نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی بی بدیل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز