بیمه شدن ۷ هزار قالیباف در استان قم

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۲:۵۳:۵۹
کد خبر: ۹۰۳۰۲۰
بیمه شدن ۷ هزار قالیباف در استان قم
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: در کشور حدود 600 هزار نفر و در استان قم 7 هزار نفر قالیباف زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی اصغر دادخواه در جلسه کارگروه فرش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به بیمه قالیبافان اظهار کرد: در کشور حدود 600 هزار نفر و در استان قم 7 هزار نفر قالیباف زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند و بازرسان تامین اجتماعی اقدام به بازرسی از اماکن بافت فرش در استان می‌کنند.

وی ادامه داد: پرداخت بخشی از حق بیمه قالیبافان بر عهده دولت است و هر ماه حدود 300 میلیارد تومان هزینه حق بیمه تامین اجتماعی قالیبافان است، کسانی باید از این مزایا استفاده کنند که به کار قالیبافی اشتغال دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: اعتقاد به قطع بیمه قالیبافان در استان نداریم، ولی در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی قالیباف به مدت سه ماه متوالی، این قطع بیمه به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

دادخواه با اشاره به بازرسی از واحدهای قالیبافی اظهار کرد: امکان بازرسی مشترک از واحدهای قالیبافی را با اتحادیه فرش داریم، ارائه آمار تفکیکی قالیبافان بیمه شدگان به اتحادیه مربوطه ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری در بودجه سال جاری برای افزوده شدن افراد جدید به لیست قالیبافان بیمه شده در نظر گرفته شده است که باید با پیگیری از نمایندگان مجلس به دنبال اجرایی شدن این مساله باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز