جرائم سایبری در قم ۲۶۷ درصد‌ افزایش‌ یافت

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۴:۲۶:۲۷
کد خبر: ۹۰۴۱۷۶
جرائم سایبری در قم ۲۶۷ درصد‌ افزایش‌ یافت
فرمانده انتظامی استان قم گفت: میزان وقوع جرائم سایبری و فضای مجازی در قم ۲۶۷ درصد در شش‌ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته افزایش‌ یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن هفته ناجا اظهار داشت: این هفته از روز 11 الی 17 مهرماه آغاز می‌شود که شعار هفته ناجا در سال 98 "پلیس هوشمند، امین مردم" نام‌گذاری شده است.

وی با تشریح روزشمار هفته ناجا ابراز کرد: پلیس: بصیرت، ولایتمداری و ایثار، پلیس: جامعه  ایمانی و آرش مداری، پلیس: رفتار حکیمانه و خدمتگزاری، پلیس: قانون‌گرایی و مسئولیت‌پذیری، پلیس: دانش‌بنیانی و حرفه‌ای گرایی، پلیس: آموزش همگانی و پیشگیری اجتماعی و نهایتاً پلیس: مرزبانی، امنیت پایدار و اقتدار مرزی برای هفته نیروی انتظامی در نظر گرفته‌شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه 21 برنامه شاخص برای هفته ناجا در قم پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، آموزش‌های همگانی در مساجد و مدارس، بازدید از اماکن فرهنگی استان، برپایی نمایشگاه، سخنرانی در پیش از خطبه‌های نمازهای جمعه سطح استان، دیدار با مراجع و علما، صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح استان، نشست مدیران حفاظتی استان، آموزش‌های ترافیکی، حضور نمادهای عروسکی در چهارراه‌ها، مانور موتورسیکلت‌های قانونمند، دیدارهای مردمی، جشنواره پلیس برگزیده، نشست‌های تخصصی، کلنگ زنی طرح‌های عمرانی و بازدید از رسانه‌های استان در این هفته در استان قم در نظر گرفته‌شده است.

وی در پیش بودن اربعین حسینی و لزوم سرعت بخشی در صدور گذرنامه را مورد توجه قرار داد و افزود: در مرداد و شهریور امسال 33 هزار و 815 گذرنامه در قم صادرشده است که نسبت به سال گذشته 268 درصد افزایش داشته است.

آقاخانی با بیان اینکه میزان کشفیات در جرائم سایبری و فضای مجازی در قم 171 درصد در شش ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است، یادآور شد: میزان وقوع این جرائم در قم 267 درصد در شش‌ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است که 87 درصد این جرائم مربوط به حوزه اقتصادی است که جرائم در حوزه اقتصادی نیز 454 درصد در این مدت افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظر یک برای مقابله با بدحجابی و امنیت اخلاقی و اجتماعی در قم اضافه کرد: طرح نظر دو برای نظارت بر اماکن در موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی اجرا می‌شود که در شش‌ماهه نخست امسال 588 بازدید از صنوف انجام‌شده که منجر به پلمپ 54 واحد شده است.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با فروش البسه نامتعارف در صنوف 24 طرح در سطح شهر انجام‌شده است که 186 واحد صنفی پلمپ شده است.

    بیشتر بخوانید

        زاهدان| هشدار پلیس فتا؛ دانشجویان مراقب جرایم سایبری باشند

        البرز| رمزگشایی عضو شورای عالی فضای مجازی از فضای سایبری برای جاسوسی اقتصادی

        رشد 199 درصدی وقوع جرائم سایبری در گلستان

وی با اشاره به برخورد با خودروهای حامل اتباع غیرمجاز در استان قم اظهار داشت: 19 دستگاه خودرو در زمینه حمل و جابجایی اتباع غیرمجاز توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است.

آقاخانی با بیان اینکه در طرح ناظر یک بیش از سه هزار و 300 پیامک ارسال‌شده است، ابراز کرد: از این تعداد از دو هزار و 133 نفر اخذ تعهد انجام‌شده و 20 دستگاه خودرو نیز به علت تکرار توقیف‌شده است که بیشتر این تخلفات در مسیرهای مواصلاتی قم رخ‌داده است.

وی با اشاره به آمار سرقت‌ها در شش ماه نخست سال جاری، از کاهش 15 درصدی سرقت مغازه‌ها، 14 درصدی سرقت منازل خبر داد و گفت: در این مدت آدم‌ربایی 88 درصد، قتل 9 درصد، خودکشی 10 درصد، شرارت و چاقوکشی 28 درصد و نزاع دسته جمعه 41 درصد کاهش‌یافته است.

فرمانده انتظامی استان قم با تأکید بر افزایش 31 درصدی کشف مواد مخدر و کشف 4.5 تن انواع مخدر در قم عنوان کرد: در شش ماه نخست سال جاری میزان تصادفات در استان قم 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز