حضور نماینده جوانان قم در نشست جوانان کشور نماینده جوانان قم و عضو شورای مرکزی

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۲:۳۶:۱۵
کد خبر: ۹۰۴۶۰۸
حضور نماینده جوانان قم در نشست جوانان کشور نماینده جوانان قم و عضو شورای مرکزی
 در نشست صمیمی دکتر تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با برخی از سمن های حاضر در کارگاه ملی تخصصی ویژه سمن های کشور شرکت کرد. 

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، داود رستمی نماینده جوانان قم در این مراسم حضور داشت و رونمایی از دومین نشریه داخلی آرمان جوان باهدف اوقات فراغت و هفته ازدواج کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد جوانان کشور ۲۹ شهریور الی ۱مهر انجام شد.

بنا بر این گزارش در این جلسه، مباحثی پیرامون آشنایی با قوانین و مقررات، ضرورت اخذ شناسه، قوانین مرتبط در حوزه مالیات، قوانین مرتبط با سمن ها در حوزه تامین اجتماعی، سمن و مقررات مالی، آموزش تنظیم اسناد مالی و سند نویسی، کارگاه ثبت شناسه در سامانه و قوانین مرتبط، قوانین مرتبط به اداره کار و تامین اجتماعی و استفاده از ظرفیت های تشکل های غیر دولتی و.... انجام شد.

پیشنهاداتی در خصوص قوانین به هر جهت مناسب سازی قواین در حوزه سمن ها، تنظیم آئین نامه مالی معاملاتی مخصوص سمن‌ها، تنظیم و ابلاغ شیوه نامه ثبت شناسه به استان ها، بررسی نرم‌افزار واحدی جهت امور مالی سمن ها، پیشنهاد حذف امر حسابرسی توسط حسابرس، معرفی سمن ها در اداره اشتغال به منظور کسب گواهی مشاور کارآفرین از جمله دستاوردهای این نشست بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه کارگاه ملی تخصصی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد جوانان با اشاره به اشتغالزایی برای ۵ هزار جوان گفت: برنامه امسال حمایت از تعاونی‌ها و رساندن آن‌ها به سطح ملی است.

دکتر تندگویان با اشاره به شکل گیری تعاونی‌ها ۲ سال گذشته در زمینه‌های شبکه سازی افزود: این شبکه‌ها در زمینه‌های گردشگری ، کارآفرینی ، شبکه استارت آپ ، شبکه‌های خبری و گروه‌های جهادی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به تعاونی ملی خواهد شد ، گفت: به زودی شبکه‌های دیگری در کشور بهره برداری می‌شود.

 

نظر شما