آیت الله فاضل لنکرانی:‌

راهپیمایی اربعین فریاد علیه کفر و ظلم است

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۱:۱۶:۴۷
کد خبر: ۹۰۶۴۹۴
راهپیمایی اربعین فریاد علیه کفر و ظلم است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عزاداری برای امام حسین(ع)‌و شرکت درپیاده روی اربعین حسینی را یکی از مصادیق بارز انجام عمل صالح دانست و گفت: درشرایط کنونی راهپیمایی اربعین فریاد زدن علیه کفر و ظلم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در جمع طلاب مدرسه علمیه جهانگیرخان قم اظهار داشت: راهپیمایی اربعین فریاد برای اثبات حقانیت امام حسین (ع) می‌باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: حضور در راهپیمایی اربعین فریاد است برای اینکه یا اباعبدالله ما آمادگی داریم جان خود را در مقابل دشمنان فدا کنیم.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب تحول بزرگی در اربعین به وجود آمده است، گفت: امروز از راهپیمایی اربعین برای رعب و وحشت دشمن و یزیدیان زمان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بحمدالله چند سالی است که حضور شیعیان و همه مسلمانان و انسانهای آزادیخواه از ادیان مختلف به اربعین شکوه و هویت دیگری بخشیده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین با بیان اینکه از آثار انقلاب اسلامی این است که مفهوم دین درحوزه‌های علمیه تحول پیدا کرد، افزود: حضرت امام (ره) چیزی جدیدی را به نام دین نیاورد، بلکه بود و آن را کشف کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امام راحل پرده‌ها را از مقابل دین کنار زد و دین حقیقی را نشان داد، دین در زمانی درمعنای محدودی تفسیر می‌شد.

وی اسلام را جامعترین دین توصیف کرد و افزود: دین وقتی جامع شد باید سراغ منابع دینی برویم، هنوز خیلی از مطالب موجود در قرآن و روایتهای دینی مسطور باقی مانده است، و بر اثر کشف آنها می‌توانیم برای نسل جدید و دنیای جدید حرف داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: حوزه همیشه برای نسل معاصر خود حرف داشته است، حال بگذریم از کسانی که ناجوانمردانه به حوزه‌ها حمله می کنند و می‌گویند حوزهها در ۴۰ سال پیش باقی مانده است.

وی بیان کرد: این سخنان از روی بی انصافی و ناجوانمردانگی و البته مقدار زیادی هم از روی بی‌سوادی گفته می شود، حوزه حتی قبل از انقلاب حرف داشته و بعد از انقلاب نیز فراوان حرف دارد.

وی ادامه داد: این افراد باید به حوزه بیایند تحقیق‌ها را ملاحظه کنند و ببینند چقدر علما، فضلا، استادان، مدرسان و مراکز تخصصی در مسائل فقهی، کلامی و تفسیری کارکردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز