آیت الله نوری همدانی:

اربعین زمینه ساز ظهور است

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۴۵:۳۷
کد خبر: ۹۰۸۸۰۲
اربعین زمینه ساز ظهور است
آیت الله نوری همدانی با اشاره به مانور عظیم اربعین گفت: هر روز بر عظمت مراسم اربعین افزوده می ‌شود و مراسم اربعین می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد که همگان باید در این زمینه دعا کرده و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌ الله حسین نوری همدانی در دیدار با رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران با اشاره به گسترش حوزه های علمیه گفت: رونق حوزه به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر امام راحل است و به ویژه حوزه علمیه خواهران را در این ایام شاهد هستیم.

مرجع تقلید جهان تشیع ابراز داشت: انقلاب اسلامی به بانوان جایگاه و عزت داد و بانوان که در طول تاریخ در عقب ماندگی فکری و فرهنگی و اجتماعی به سر می بردند، این نظام اسلامی بود که به آنها جایگاه و عزت داد.

وی گفت: حوزه های علمیه باید به مسائل کیفی بیشتر از مسائل کمی توجه کنند و باید در این مسیر سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و زنان می توانند از نظر جایگاه علمی و تقوایی به درجات بسیار بالایی برسند و این مختص مردان نیست.

آیت الله نوری همدانی گفت: باید جایگاه علمی بانوان حوزه های علمیه خواهران تبیین شود و در این زمینه نیاز است که حوزه به مباحث تخصص اهمیت بیشتری دهد.

این مرجع تقلید گفت: بانوان طلبه باید قلم و بیان برجسته داشته باشند و با این ویژگی می توانند به درستی به نیازها پاسخ داده و در راستای پاسخگویی به شبهات که نیاز امروز جامعه است، پاسخ دهند.

وی گفت: باید طلاب در عرصه های فقاهت، تبلیغ، تفسیر و مباحث دیگر به صورت تخصصی ورود کرده و در این زمینه تربیت شوند و بانوان طلبه نیز می توانند نقش موثری در برطرف کردن مشکلات و تبیین مبانی دینی در حوزه زنان و خانواده داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر گسترش دروس اخلاق در حوزه گفت: افرادی متخلق به اخلاق اسلامی برای تدریس دروس اخلاق باید انتخاب شوند و طلاب باید علاوه بر قرآن و تفسیر با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز آشنا شوند.

وی با اشاره به مانور عظیم اربعین گفت: هر روز بر عظمت مراسم اربعین افزوده می ‌شود و مراسم اربعین می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد که همگان باید در این زمینه دعا کرده و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز