استاندار قم تاکید کرد:

حمایت ویژه از تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان نمونه/کارت ویژه استاندار به تولیدکنندگان

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۹:۳۲:۰۴
کد خبر: ۹۰۹۳۰۰
حمایت ویژه از تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان نمونه/کارت ویژه استاندار به تولیدکنندگان
استاندار قم با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رونق تولید در استان، رویکرد اصلی مدیریت استان را حمایت ویژه از تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان نمونه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات مجتمع کشاورزی بخش خصوصی، واقع در آزادراه قم - تهران برگزار شد اظهار کرد: ماهیت و تکلیف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری درخواست های تولید کنندگان و حمایت از کارفرمایان برتر و نقش آفرین در عرصه تولید است و در این مسیر سازمان ها و دستگاه های استان بایستی مسائل حقوقی و قضایی فی مابین را حل وفصل کنند.

استاندار قم به دیدار با ریاست محترم جمهور اشاره کرد و با اشاره به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در استان قم عنوان داشت:دکتر روحانی عملکرد استان در حوزه های تولیدی و اقتصادی را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری نگاه ویژه ای به استان قم دارد و ضمن تایید طرح صدور کارت ویژه برای دیدار بدون نوبت صاحبان صنایع و تولید کنندگان بزرگ با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر استان با استاندار قم، اجرایی شدن این طرح در استان های دیگر را خواستار شد.

سرمست در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائل مهم بخش کشاورزی منابع آبی است که باید با تشکیل شورای حفاظت از منابع آب استان و نظارت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری موارد موجود بررسی شود.

استاندار قم به طرح های توسعه محور کشاورزان و تولید کنندگان استان اشاره و اضافه کرد: پیرامون واگذاری اراضی و یا تمدید قراردادهای اجاره با نظارت دستگاه های متولی اقدامات لازم اجرایی شود و اولویت تصویب این طرح ها با کارآفرینانی باشد که در استان فعال هستند و توانمندی آنها ثابت شده است.

وی پیگیری مدیریت استان جهت احیاء حق آبه های قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مدیریت منابع آب، افزایش ظرفیت برداشت و نیز تغییر روش های آبیاری با هماهنگی اداره کل آب منطقه ای استان و با رعایت چارچوب های قانونی اجرا شود.

وی همچنین به اهمیت امنیت سرمایه گذاری ازسوی مدیریت استان اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع با محوریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بررسی و نسبت به افزایش امنیت و ضریب ایمنی راه های دسترسی به مزارع و روستاها اقدام شود.

مساله برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه ها و اثرات آن بر منابع آبی کشاورزان از دیگر دغدغه های کشاورزان حاضر در جلسه بود که استاندار قم به طرح این موضوع در شورای معادن استان و اتخاذ تصمیم مناسب تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان در پایان با بیان اهتمام همه مدیران در خدمت به کار آفرینان و تولید کنندگان بعنوان ارباب رجوع، بر ضرورت همراهی بخش خصوصی در اجرای مصوبات حمایتی استان در حوزه اقتصاد و رونق تولید تاکید کرد.

استاندار قم پیش از این جلسه از سه مجتمع کشاورزی استان قم در روستای رحمت آباد از توابع بخش مرکزی بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز