مسجد جمکران از زائران غیر ایرانی اربعین میزبانی می‌کند

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۰:۵۷:۴۴
کد خبر: ۹۰۹۸۲۸
معاون خدمات زائران مسجد جمکران از آغاز به کار موکب «مع امام منصور» در این مکان مقدس برای میزبانی از زائران غیر ایرانی اربعین خبر داد و گفت: سعی شده ظرفیت میزبانی از زائران در ایام اربعین حسینی را به ۵۰ هزار تن برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابراهیم صدوقی اظهار کرد: این زائران که از کشورهای همسایه برای حضور در مراسم اربعین به کربلا مشرف می‌شوند در مسیر از شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران می‌گذرند و ما افتخار میزبانی از آنان را داریم.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با برپایی یک موکب بزرگ در شبستان امام حسن عسکری(ع) با عنوان «مع امام منصور» امسال میزبان زائرین غیر ایرانی که اکثرا از شیعیان پاکستان هستند می‌باشد. این موکب از روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه آغاز به کار کرد و خدمت‌رسانی آن تا دهم آبان ماه ادامه دارد تا در مسیر بازگشت نیز میزبان زائران غیر ایرانی باشد.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: خادمان این مسجد در سه نوبت در کنار پذیرایی صبحانه، ناهار و شام، خدمات مختلفی ازجمله استحمام، اسکان، شستشوی لباس و غیره را ارائه می‌دهند.

صدوقی گفت: خادمان فرهنگی این مکان مقدس نیز برنامه‌های مختلف در ارتباط با معارف قرآن و تعالیم اهل‌بیت(ع) به‌خصوص مهدویت را برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته‌اند که در این موکب انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۴۰۰ خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران با عشق، به زائران اربعین حسینی به‌صورت شبانه‌روز در سه نوبت خدمت‌رسانی خواهند کرد، افزود: عزیزانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند به کربلای معلی مشرف شوند و دوست دارند خادم موکب مع امام منصور در مسجد مقدس جمکران باشند می‌توانند به مرکز خادمین افتخاری مسجد مراجعه کرده و به‌صورت نذر خاص در این ایام خدمت کنند.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: خیرین و بانیان که برای اربعین نذر دارند و می‌خواهند در پذیرایی از زائران حسینی سهیم باشند می‌توانند نذور نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۶۶۶۵۲ به نام مسجد مقدس جمکران واریز کنند.

صدوقی با تاکید بر اینکه امسال تمهیدات لازم در نظر گرفته‌شده تا افراد نذورات غیر نقدی خود را برای توزیع در ایستگاه صلواتی در رواق شبستان امام حسن عسکری(ع) شخصاً توزیع کنند، بیان کرد: از دستگاه‌هایی که با عشق و معرفت در خدمت زائرین بودند ازجمله استانداری، فرمانداری، ستاد تسهیلات زائرین استان، شهرداری، بسیج، سپاه و تیم‌های پزشکی اورژانس و هلال‌احمر و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی برای حفظ امنیت زائران در این مکان مقدس تقدیر می‌کنیم و امیدواریم حاصل این خدمات رضایت زائران اربعین حسینی که میهمان شهر مقدس قم هستند را فراهم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز