آیت‌الله یزدی:

قضات در قم باید از تجربه بالایی برخوردار باشند

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۰:۱۹:۵۰
کد خبر: ۹۱۰۹۵۹
قضات در قم باید از تجربه بالایی برخوردار باشند
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در قم باید قضاتی به کار گرفته شوند که از تجربه‌ خوب و بالایی برخوردار باشند تا بتوانند با رعایت شرع و مواد قانونی، به شکلی مستند و محکم اقدام به صدور حکم کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار رئیس‌کل دادگستری قم افزود: قم مرکز حوزه و جهان تشیع است و دارای شرایط و خصوصیات ویژه‌ای است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.

وی ادامه داد: مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مرکزیت حوزه علمیه، حضور طلاب در حال تحصیل در رشته‌های مختلف و زائران فراوانی که از شهرهای مختلف کشور و خارج از کشور به این شهر رفت‌وآمد می‌کنند مسائل، مشکلات و ملاحظات مختص به خود را دارد که باید موردتوجه خاص مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: وجود مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های استان قم است که لازم است ضمن حفظ احترام جایگاه مرجعیت در پیشبرد و بهبود کارها از رهنمودهای مراجع به‌خوبی بهره برد.

رئیس‌کل دادگستری قم نیز در این دیدار گفت: از افتخارات این‌جانب حضور و گذراندن دوران کارآموزی در سال ۱۳۷۱ در استان قم و در دوره ریاست حضرت‌عالی بر قوه قضائیه است.

 حجت‌الاسلام علی مظفری افزود: هم‌چنین سال‌ها در سمت رئیس دادگستری شهرستان در شهر کریمه اهل‌بیت توفیق خدمت داشته‌ام و هم‌اکنون نیز افتخار می‌کنم که مجددا توفیق خدمت در شهر مقدس قم در کارنامه خدمتگزاری‌ام ثبت می‌شود و یقینا ارشاد و راهنمایی‌های حضرت‌عالی، علما و مراجع معظم راهگشای کارهای این‌جانب خواهد بود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدام‌های اخیر دادگستری استان افزود: در سیستم قضایی کنونی یکی از مشکلات، اطاله دادرسی است که در تلاشیم اوقات دادرسی را به حداقل زمان قانونی برسانیم و در حال حاضر اصلاح ساختار تشکیلاتی و بهبود آن در دستور کار است.

مظفری هم‌چنین از سازوکار جدید و مناسبی که برای پذیرش اعاده دادرسی بر اساس ماده ۴۷۷ تنظیم‌شده و سرعت بسیار خوبی که در رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها ایجادشده است خبر داد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در قم متقاضی خدمت قضاوت در قم زیاد است لیکن سعی می‌کنیم نیروهایی را به‌کارگیری کنیم که از علم، مهارت و تجربه‌ بالایی برخوردار باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز