احداث نیروگاه اف گرید خورشیدی در مرکز بی‌سیم شهرداری قم

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۳:۱۰:۳۸
کد خبر: ۹۱۱۱۲۹
احداث نیروگاه اف گرید خورشیدی در مرکز بی‌سیم شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از احداث نیروگاه اف گرید خورشیدی در مرکز بی‌سیم حوزه خدمات شهری شهرداری قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان از احداث نیروگاه اف گرید خورشیدی در مرکز بی‌سیم حوزه خدمات شهری شهرداری قم خبر داد و اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با توجه به نیاز مرکز بی‌سیم حوزه خدمات شهری شهرداری قم به شبکه برق اقدام به احداث این نیروگاه کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم استفاده از سوخت‌ پاک را یکی از برنامه‌های سازمان دانست و افزود: افزایــش رشــد جمعیــت و افزایش نــرخ تقاضــای انــرژی در استفاده از سوخت‌های فسیلی موضوعی است که به یکی از دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تبدیل‌شده است.

جوادیان تصریح کرد: در جهت فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از سوخت دو واحد نیروگاه ۵ کیلو وات خورشیدی نیز در دو منطقه ۶ و ۱ در حال اجرا بوده و در هفته‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی راه‌اندازی نیروگاه ۲۰ کیلو واتی شهرداری مرکز را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: در کشور ایران و شهر قم پتانسیل بســیار مناســبی در تولیــد و اســتفاده از انــرژی خورشــیدی وجــود دارد ولــی بــه دلیــل نداشــتن برنامه‌ریزی مناســب و عدم فرهنگ‌سازی مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم احداث نیروگاه‌های خورشیدی را ایمن و پاک توصیف و بیان کرد: تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی علاوه بر آلودگی ۷۰۰ تا ۹۰۰ گرم دی‌اکسید کربن به ازای هر کیلو وات و ایجاد گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با نیروگاه‌های خورشیدی بسیار گران بوده و در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

جوادیان از اتصال نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلو واتی در آرامستان بهشت معصومه(س) به شبکه برق خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی پــروژه احــداث یــک نیــروگاه خورشــیدی ۶۰ کیلـو وات دیگر نیـز در آرامستان بهشت معصومه(س) کلیـد خورده تا اقدام مؤثری در جهت ورود به حوزه تولید و استفاده از سوخت‌های تجدید پذیر و پاک باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز