مدیرکل میراث فرهنگی قم:

۱۸ طرح گردشگری قم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۸:۲۴:۰۷
کد خبر: ۹۱۲۴۱۷
۱۸ طرح گردشگری قم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: ۱۸ طرح گردشگری این استان تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمید یزدانی گفت: از این طرح‌ها ،‌ ۸ طرح به صورت کامل آماده بهره برداری است.

وی  ادامه داد: ۱۰ طرح گردشگری دیگر نیز دردهه فجر امسال با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به روند جذب تسهیلات رونق تولید دربخش گردشگری گفت: از ابتدای شهریورماه ۵ پرونده به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به بانکهای استان معرفی شده است.

یزدانی افزود: همچنین یک مورد پرونده انتقالی در بخش گردشگری از سال گذشته به میزان ۱۰ میلیارد تومان در دست جذب تسهیلات رونق تولید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: روند پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری در سامانه بهین یاب رونق تولید هنوز آغاز نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث بازارچه های صنایع دستی عنوان کرد: ۸ مکان برای احداث بازارچه های محلی و صنایع دستی به شورای اسلامی شهر قم معرفی شده است.

یزدانی اضافه کرد: شورای شهر قم با گذشت بیش از یک ماه از معرفی این ۸ نقطه تصمیمی در واگذاری اراضی برای احداث بازارچه صنایع دستی نگرفته است.

وی اضافه کرد: عدم در اختیار قرار دادن زمین از سوی شورای اسلامی شهر قم و مسجد مقدس جمکران ۲ مشکل عمده در احداث بازارچه های صنایع دستی در استان است.

وی گفت: برای ساماندهی بازار کهنه و ایجاد بازارچه صنایع دستی طبق پیش بینیهای انجام شده ، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی و همین میزان نیز اعتبارات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به جریان بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز