انتقال تیم لیگ برتر "شیمیدر" به قم هیچ هزینه مالی برای استان ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۸:۳۹:۰۱
کد خبر: ۹۱۲۴۲۰
انتقال تیم لیگ برتر شیمیدر به قم هیچ هزینه مالی برای استان ندارد
رئیس هیات بسکتبال قم با تاکید بر نهایی شدن انتقال تیم لیگ برتر "شیمیدر" به قم گفت: این تیم وابسته به بخش خصوصی است و انتقال آن به قم هیچگونه هزینه مالی بر استان تحمیل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی سخایی گفت: انتقال تیم شیمیدر به قم برای حضور در لیگ برتر بسکتبال اقدامی مثبت در جهت ارتقای این رشته ورزشی در این استان است.

وی  ادامه داد: این تیم دارای چند بازیکن تیم ملی است و از نظر فنی در شرایط بسیار بالایی قرار دارد که حضور این تیم در قم، به طور قطع نتایج مثبتی برای بسکتبال این استان خواهد داشت.

رئیس هیات بسکتبال قم با اشاره به تجربه ناموفق انتقال برخی تیم‌های لیگ برتری به قم مانند تیم فوتبال صبای قم،‌ افزود: به دلیل اینکه این تیم وابسته به بخش خصوصی است و تمام هزینه های آن توسط این شرکت تامین می شود،‌ انتقال این تیم به قم برخلاف تجربه های گذشته هیچگونه هزینه مالی براستان تحمیل نمی‌کند.

سخایی،‌ با بیان اینکه شرکت شیمیدر از جمله شرکت های بزرگ و فعال در حوزه تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و مرکز اصلی فعالیت آن در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم است ادامه داد: با ورود و پیگیری های استاندار قم و مدیرکل ورزش و جوانان،‌ مذاکرات با مسئولان شرکت انجام و آنها با انتقال این تیم به قم موافقت کردند.

وی ادامه داد: با توافق انجام شده،‌ در سال اول فعالیت این تیم در قم،‌ این استان تنها میزبان بازی های این تیم است و چند روز پیش از برگزاری مسابقات تمرینات این تیم در قم برگزار می شد ولی از سال های بعد اتفاق های مهمتری در این زمینه رقم می‌خورد.

رئیس هیات بسکتبال قم با بیان اینکه نام این تیم از شیمیدر تهران به شمیدر قم تغییر خواهد کرد،‌ ادامه داد: مسابقات این تیم در سالن شهید حیدریان برگزار می‌شود و این فرصتی مناسب برای ارتقای فنی تمام خانواده بسکتبال استان است.

سخایی تاکید کرد: با توجه به وجود خیل ورزشکاران و بسکتبال دوستان استان،‌انتظار داریم که مسابقات این تیم در قم با استقبال تماشاگران مواجه شده و این تیم با حمایت پرشور تماشاگران قمی جایگاه ممتازی در جدول کسب کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری این هیات در رده های سنی پایه ادامه داد: حضور تیم لیگ برتری در قم به طور قطع انگیزه ورزشکاران رده های پایه برای حضور در مسابقات سوپر لیگ بسکتبال را افزایش می‌دهد.

باشگاه فرهنگی ورزشی شیمدر از سال 1388 فعالیت خود در حوزه بسکتبال را آغاز و در رده های مختلف سنی و در رشته های مختلف بسکتبال موفق به کسب عناوین متعدد در کشور شده است.

کسب مقام قهرمانی مسابقات باشگاه های غرب آسیا و کسب مقام سوم مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور از جمله افتخارات این تیم در سال 1397 بوده است.

از دیگر افتخارات این تیم در سال 97،‌دعوت تمام بازکنان تیم بزرگسالان شیمدر به تیم ملی الف و ب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز