آیت الله علوی گرگانی:

انسان باید عمر خود را در راه اسلام و خدمت به‌ نظام صرف کند

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۸:۳۲:۴۹
کد خبر: ۹۱۲۴۲۲
انسان باید عمر خود را در راه اسلام و خدمت به‌ نظام صرف کند
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: انسان باید عمر خود را در راه نماز، اسلام، قرآن و خدمت به‌ نظام صرف کند تا به سعادت دست یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی  در دیدار با جمعی از رؤسای کلانتری‌های سراسر کشور که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، با بیان اینکه انسان در آخرت باقی و جاودان است، افزود: همه انسان‌ها پس از مرگ مجدد زنده شده و در قیامت پاسخگوی اعمال خویش هستند.

وی با تأکید بر لزوم آمادگی در برابر مرگ افزود: باید آماده باشیم تا پس از مرگ حقوقی گردن ما نباشد و کسی را در دنیا آزار ندهیم زیرا در سرای آخرت همه چیز با حساب و کتاب همراه است.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: انسان باید عمر خود را در راه نماز، اسلام، قرآن و خدمت به‌نظام صرف کند تا به سعادت دست یابد.

وی افزود: رسول خدا(ص) در جلسه‌ای که سلمان و اباذر هم حضور داشتند، بالای منبر  رفتند و فرمودند که می‌خواهم شما را امتحان کنم که همه ترسیدند، حضرت محمد(ص) سلمان و اباذر را مورد خطاب قرار داد و یک درهم به آنها داد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: فردای آن روز پیامبر(ص) در جعبه‌ای آتش قرار داد و گفت که بالای آن بروند و فرمودند پولی که به شما دادم چه‌ کردید که سلمان گفت در راه خدا دادم و اباذر آمد و نتوانست جوابی بدهد و پایش داغ شد، رسول خدا(ص) فرمود یک لحظه ظرف آتش قرار دادم نتوانستی جواب بدهی ولی فردای قیامت برای اینکه از پل صراط عبور کنی باید جوابگوی اعمالت باشی.

وی با تأکید بر اینکه باید در آخرت پاسخگوی اعمال خود باشیم، افزود: باید تلاش کنیم در همه کارها رضای الهی را مدنظر قرار داده تا عاقبت به خیر و سعادت مند شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز