امام جمعه قم:

اربعین نماد قدرت جامعه اسلامی است/عناصر داخلی وابسته به زم باید به مردم معرفی شوند

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۴:۳۲
کد خبر: ۹۱۳۲۶۵
اربعین نماد قدرت جامعه اسلامی است/عناصر داخلی وابسته به زم باید به مردم معرفی شوند
امام جمعه قم گفت: اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت است و نمایش عظیمی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی است و از اختصاصات امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت توجه به تقوای الهی گفت: رعایت تقوا موجب عزت انسان می شود و پیشرفت انسان و جامعه را در پی خواهد داشت.

امام جمعه قم در ادامه به روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و ابراز داشت: امروز روز تربیت بدنی و ورزش است که به منظور آشنایی جامعه به اهمت و کاربرد ورزش، ترویج و توسعه آن در خانه و خانواده به ورزش های همگانی تاکید شده و مقام معظم رهبری نیز بر امر توجه به ورزش همواره تاکید داشته اند.

سعیدی به اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: اربعین جایگاه ویژه ای دارد و یک پدیده الهی است و به عنوان حلقه وصل انقلاب محمدی و انقلاب علوی به انقلاب جهانی مهدی آل محمد(عج) است.

وی گفت: اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت است و نمایش عظیمی از اقتدار و ظرفیت جامعه اسلامی است و از اختصاصات امام حسین(ع) است.

امام جمعه قم گفت: زیارت اربعین به قدری مهم است که در روایت امام حسن عسکری(ع) از علائم مهم شیعه و مسلمانان شمرده شده است و در روایات مختلف دیگر نیز به آن تاکید شده است.

وی در ادامه به دستگیری روح الله زم سرشکبه کانال ضد انقلابی آمدنیوز اشاره کرد و گفت: سپاه از به دام افتادن این فرد خبر داد و کانال وی نیز از دست این عنصر خرابکار خارج شده است، این فرد به شدت مورد حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها بود که در این عملیات پیچیده، دستگیر و تمامی اقدامات دشمن شکست خورد.

سعیدی گفت: آمدنیوز کانالی بود که کاری جز خرابکاری و دروغ پراکنی نداشت و در آشوب های سال 96 آموزش علنی تروریستی می داد، همه می دانند که دشمنان انقلاب، زم ها و آمدنیوزهای بسیاری دارند و بنابراین این عملیات افتخار آمیز زمانی کامل می شود که مردم در مورد چنین عناصر خودفروخته ای اطلاعات لازم را داشته باشند و بدانند چگونه رفتار می کرده اند

وی گفت: با دستگیری این فرد باید شاهد رو شدن افراد داخلی او باشیم و عناصر او به مردم معرفی شوند و نباید اعترافات او قربانی زد و بند سیاسی قرار گیرد.

امام جمعه قم گفت: دستگاه قضایی باید با این عناصر وطن فروش به گونه ای برخورد کنند که دیگر کسی هوس اینگونه خیانت ها را نکند.

سعیدی به موضوع حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در آنجا تاکید کردند که ما حسینی هستیم و پیام های امام حسین(ع) باید چراغ راه هدایت ما باشد.

وی گفت: قیام امام حسین(ع) برای ندای لبیک به پیام الهی بود و امروز نیز جمهوری اسلامی در برابر دشمن ایستادگی کرده و قطعا پیروز خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به اقدامات سعودی ها برای پایان دادن به جنگ یمن گفت: حکام ناپخته سعودی به دنبال تجاوزگری بودند و حالا بعد از چندسال نه تنها دستاوردی نداشتند، بلکه حتی شاهد شکست آنها بودیم و در این حرکت جنایتکارانه خود دل به حمایت آمریکا بسته بودند.

سعیدی گفت: دلارهای نفتی هزینه خرید سلاح های آمریکایی ها شد و در برابر این ذلت سعودی ها به عنوان گاوشیرده یاد کردند. آمریکایی ها جز به منافع نامشروع خود فکر نمی کنند و لذا سعودی ها برای خروج از یمن دست به دامن کشورهای منطقه از جمله ایران شده اند.

وی گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال جنگ نبوده ایم اما اگر کسی بخواهد بجنگد قطعا شکست خواهد خورد و هر کسی فکر جنگ با ایران را می کند به سرعت پشیمان می شود.

امام جمعه قم گفت: سعودی ها باید از مواضع جاهلانه و جنگ طلبانه و حمایت از تروریست های تکفیری دست بردارند تا بتوانند با کشوری مثل ایران برای حل مشکلات خود وارد مذاکره شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز