پنج طرح صنعت برق قم به بهره برداری رسید

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۴:۴۷:۴۵
کد خبر: ۹۱۵۰۰۶
پنج طرح صنعت برق قم به بهره برداری رسید
پنج طرح صنعت برق قم با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،  احداث و توسعه پست ۲۳۰ به ۶۳ و ۲۰ کیلوولت نیزار قم  از جمله مهمترین این طرحها بود که با بهره برداری آنها علاوه بر تقویت شبکه، بخش مهمی از کمبود برق شهرک صنعتی نیزار قم برطرف و موجب پایداری شبکه برق در آن می‌شود.

در حال حاضر 12 واحد تولیدی در پهنه صنعتی نیزار قم به وسعت 100 هکتار مشغول به فعالیت هستند؛ این منطقه در بخش سلفچگان قم و در 35 کیلومتری جاده سلفچگان به دلیجان قرار گرفته است.

احداث نیروگاه تولید پراکنده ۱۵ مگاواتی، تقویت پست فوق توزیع مهدیه و توسعه بخش ۲۰ کیلوولت پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت بخش مرکزی قم از دیگر طرحهایی بود که به افتتاح شد.

همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی توسعه و تقویت انتقال قم در نیروگاه سیکل ترکیبی نیز با حضور معاون وزیر نیرو به زمین زده شد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز