آیت‌الله نوری همدانی:

علامه عاملی خدمات فراوانی به اسلام و تشیع انجام داد

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۲:۰۷:۳۳
کد خبر: ۹۱۷۰۷۸
علامه عاملی خدمات فراوانی به اسلام و تشیع انجام داد
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله سید جعفر مرتضی عاملی گفت: این شخصیت محقق یکی از چهره‌های برجسته معاصر محسوب می‌شد که توانست با تالیف آثار بسیار ارزشمند، وزین و محققانه خدمات فراوانی به اسلام و تشیع داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این پیام آمده است: با نهایت تاسف و تاثر خبر ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت‌الله آقای حاج سید جعفر مرتضی رحمت‌الله علیه را دریافت کردم.

پیام ادامه یافته است: دفاع از حریم مقدس پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت آن حضرت علیهم‌السلام خاصه وجود مقدس مولایمان امیرالمؤمنین علی(ع) و حضرت صدیقه طاهره(س)، برگ زرین عمر بابرکت این عالم و محقق گران‌مایه بوده است. بی‌شک فقدان این انسان پرتلاش ثلمه‌ی عظیم می‌باشد.

آیت‌الله نوری همدانی در این پیام، درگذشت این روحانی اثرگذار و پرتلاش را به حوزه‌های علمیه، ارادتمندان ایشان، عموم شیعیان و مردم لبنان و به‌خصوص خاندان مکرم، برادر محترم و آقازادگان ایشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسالت کرده است.

مرحوم آیت‌الله  سید جعفر مرتضی عاملی در۱۵ صفر سال ۱۳۶۴ هجری قمری  ( ۶ ژانویه ۱۹۴۵) در شهر «دیرقانون» از توابع استان «صور» در جنوب لبنان به دنیا آمد و اصلیت خانواده وی به شهر عیتا الجبل در استان «بنت جبیل» بازمی‌گردد.

وی مقدمات علوم اسلامی را نزد پدرش در لبنان آموخت و در سال ۱۹۶۲ برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی نجف شد. در سال ۱۹۶۲ از نجف به حوزه علمیه قم آمد و در سال ۱۹۹۳ به لبنان بازگشت و در آنجا حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع)  را بنیان نهاد . وی مراکز اسلامی دیگری نیز در لبنان تأسیس کرد و تألیفات بسیار زیادی به‌ویژه در حوزه تاریخ اسلامی دارد.

علامه  مرتضی عاملی روز یکشنبه پس از چند سال تحمل درد و رنج بیماری در لبنان دارفانی را وداع گفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز