واکنش آیت الله اعرافی به وضعیت معیشتی طلاب

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۵:۳۰:۲۵
کد خبر: ۹۲۳۷۴۰
واکنش آیت الله اعرافی به وضعیت معیشتی طلاب
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست اما با تقویت حس طلبگی می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشست مدیران مدارس سطح یک استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، رشد جامع و متوازن طلاب را به وسیله مدیران مدارس علمیه‌ای دانست که دارای رویکرد جامعی باشند و افزود: رشد جامع و متوازن باید در همه ابعاد تربیتی، تهذیبی، علمی، آموزشی، مهارتی و پژوهشی طلاب صورت پذیرد.

وی گفت: تقویت روحیه انتخاب و انتخاب گری از راه‌های رشد و تعالی طلاب محسوب می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: باید شرایط به گونه‌ای شود که طلبه نه‌تنها در انتخاب استاد بلکه در انتخاب متن نیز اختیار لازم را داشته باشد که این مسئله تنها در یک نظام هوشمندانه آموزشی شکل می‌گیرد.

وی گفت: شناخت استعداد طلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوان آن را به خوبی بکار گرفت.

آیت الله اعرافی، مشارکت و اعطای نقش به طلبه‌ها را یکی از راهکارها برای رشد و تعالی طلاب دانست و افزود: وجود ۱۰۰ ‌تا ۲۰۰ طلبه در مدرسه و شناسایی توانایی‌ها و ممیزی‌های متفاوت آنان کار ساده‌ای نیست.

وی تصریح کرد: رشد و تعالی طلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور توجه به هویت طلبگی را یک رسالت مهم دانست و افزود: هنگامی‌که  رسالت طلبگی در طلبه تقویت شد راه و حرکت رو به جلو برای طلبه باز می‌شود.

وی اظهار داشت: معیشت طلاب در شرایط کنونی چندان مناسب نیست اما با تقویت حس طلبگی می‌توان کمی از ناملایمات اجتماعی و معیشتی را کاهش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز