رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش قم خبر داد:

هشت هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان در مدارس قم

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۰:۴۳:۴۹
کد خبر: ۹۲۴۸۹۹
هشت هزار نفر عضو انجمن اولیا و مربیان در مدارس قم
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش قم گفت: هشت هزار نفر در یک هزار مدرسه این استان عضو انجمن اولیا و مربیان هستند.

به گزارش خبرگزار ی برنا؛ رضا شاهسواری روز شنبه گفت: برگزاری انتخابات در همه مدارس دولتی و غیردولتی الزامی است و باید از میان والدین داوطلب پنج تن به عنوان عضو اصلی و سه تن به عنوان عضو علی البدل انتخاب شود.

وی اضافه کرد: در مدارسی که بیشتر از ۱۰ نفر جمعیت دارند، ‌مدیران مدارس باید نسبت به برگزاری انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان طبق ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی مدارس اقدام نمایند.

وی ادامه داد: مدیرمدرسه، یکی از معاونان به انتخاب مدیر، نماینده شورای معلمان، معاون پرورشی و منتخبان اولیا دانش آموزان ترکیب اعضای انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی می باشد.

شاهسواری بیان کرد: در مدارس بزرگسال و کمتر از ۱۰ نفر جمعیت که امکان تشکیل انجمن وجود ندارد، ‌وظایف بر عهده مدیر مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب انجمن اولیا و مربیان در مراکز پیش دبستانی نیز متشکل از مدیرمرکز، یکی از مربیان و منتخبان اولیا دانش آموزان می باشد.

وی افزود: اعضای انجمن اولیا و مربیان باید در زمینه شورای مالی مدرسه تصمیم بگیرند و برای‌ برگزاری کارگاه های آموزشی برای آموزش خانواده،‌ مناسبت ها،‌ برنامه های آموزشی و پرورشی، جلسه های عمومی اولیای دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

به گفته رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش قم، تامین مشارکت فکری،‌ فرهنگی و آموزشی در راستای هماهنگی و هم سویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه، نظارت بر چگونگی دریافت کمک های مردمی و سرویس رفت و آمد دانش آموزان، از دیگر وظایف انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن اولیا و مربیان باید در کارهای عمرانی، تامین امکانات مورد نیاز در راستای بهبود اداره امور مدرسه و تشکیل کلاس های فوق برنامه مشارکت کنند.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده ‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

 

نظر شما