رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

مطالبات بیمارستان‌های دولتی قم از سازمان‌های بیمه‌گر به ۱۲۰۰ میلیارد ریال رسید

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۰:۵۴:۲۸
کد خبر: ۹۲۴۹۰۵
مطالبات بیمارستان‌های دولتی قم از سازمان‌های بیمه‌گر به ۱۲۰۰ میلیارد ریال رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مطالبات بیمارستان‌های دولتی قم از سازمان‌های بیمه‌گر به حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا قدیر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این استان، افزود: سازمان تامین اجتماعی ۷۲۰ میلیارد و بیمه سلامت نیز ۴۶۰ میلیارد ریال به مراکز بیمارستان‌های دولتی قم بدهکار هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و کمک استانداری، بخشی از این مطالبات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در این راستا مکاتباتی انجام و با مسئولان سازمان‌های بیمه نیز گفت‌وگو شده و نیاز است به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر و پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانی، این بدهی‌ها پرداخت شود.

در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزار شد، بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز گفت: توجه به امنیت غذایی امر غیرقابل‌انکار است و باید همه بکوشند تا این امنیت تامین شود.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت مطالبات به مراکز درمانی، افزود: مراکز بیمارستانی دولتی قم برای تامین نیازهای خود، باید هزینه کنند که این امر مستلزم آن است که بیمه‌ها مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت تا آن‌ها نیز بتوانند خدمات‌رسانی مطلوبی داشته باشند.

در این کارگروه طرح ملی بررسی شیوع ناباروری در استان قم موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد تا در استان قم نیز این طرح برای ۲۵ آبان از زنان ایرانی ۱۵ تا ۴۹ سال اجرایی شود.

 

نظر شما