پیام شهردار قم به مناسبت”روز قم”

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۸:۵۶:۰۱
کد خبر: ۹۲۶۱۵۳
پیام شهردار قم به مناسبت”روز قم”
شهردار قم در پیامی فرا رسیدن 23 ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصمومه سلام الله علیها به شهر قم و نامگذاری این روز با عنوان "روز قم" را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آستانه فرا رسیدن ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم و “روز قم” با صدور پیامی بر لزوم گرامیداشت این روز و معرفی شهر قم و ظرفیت‌های متعدد این شهر تأکید کرد.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

قم ذخیره‌ای الهی برای تحقق عدالت جهانی بوده و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقطه عطفی مهم در کتاب تاریخ قم است و به برکت این ورود، ظرفیت‌های علمی و فرهنگی بالقوه، به منصه ظهور رسید و بالفعل گردید، بهار علمی و فرهنگی شکوفا شد و از معراجی برای رسیدن به حقیقت نورِ علم توحیدی رونمایی گردید. پرچم عنایت کرامت در قم به عنوان حرم اهل بیت علیهم السلام برافراشته شد و میهمان در قم؛ لیاقت میزبان دید و مقیم شد. قم بر سکوی شایستگی میهمان نوازی قرار گرفت و با نامگذاری روز قم در بیست و سوم ربیع الاول، همزمان با ورود شفیعه روز محشر، تقویم به خود بالید و تاریخ، مدال افتخار گرفت.

ماندگاری نام به عیار ناب است. ارادتمندی به ساحت با کرامت حضرت فاطمه ثانی و اخت الرضا به ثبت جهانی رسیده و با وجود این برکت اصیل، فَترت‌های نوین فکری نمی‌تواند در فِطرت‌های اصیل خللی ایجاد نماید. تقوا و وارستگی، جنسیت نمی‌شناسد و گاه دختری جوان به لحاظ سنی، الگو و مقتدایی برای بزرگان دین، عارفان و زاهدان عالم می‌گردد و مرقدش در قم، ترسیم نقشه راه بندگی و تکامل، نه تنها برای دختران بلکه برای جویندگان و پویندگان راه سعادت در عالم هستی می‌گردد.

وجود این باران برکت الهی از تبار خاندان کرامت، ودیعه ای ارزشمند برای جهان اسلام بوده و کانون بصیرت افزایی و معرفت بخشی محسوب می‌گردد. از این رو نه تنها در گسترش مفاهیم دینی بلکه در دفاع از آرمان‌ها و اندیشه‌های دینی و سیاسی، مرکزیت فرهنگی، ترویج گفتمان‌های علمی، شکل گیری مبارزات علیه استبداد و استعمار؛ زمینه‌ساز تحولات بزرگ در تاریخ ایران و جهان گردید.

به برکت خون شهدا، شکیبایی آزادگان، صبرجانبازان، ازخود گذشتگی ایثارگران و مقاومت خانواده معظم آنها، انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و بستر مناسبی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی فراهم گردید و قم به عنوان شهر علم، جهاد و بصیرت نقش خود را به خوبی در مقیاس بین المللی ایفا نمود و امام راحل، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و حوزه‌های علمیه و مراکز علمی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در تاثیرگذاری در تحولات علمی و فرهنگی در سطح جهانی پیشگام شدند و مأمنی برای آرامش بخشی به امواج فکری سرگردان دنیای معاصر فراهم ساختند بگونه‌ای که علاقمندان به کسب معارف دینی از داخل و سراسر دنیا مشتاقانه قم را به عنوان مقصد سفر تکاملی خود انتخاب نموده تا فرایند رسالت عظیم انتقال آموزه‌های دینی به لطف حق، تداوم یافته و به ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ختم گردد.

در این راستا نیاز است در سطح ملی برای همسان‌سازی توان و تعهد قم، تدابیری اتخاذ شود و همچنین با همفکری، همدلی و همکاری در استان نسبت به تجمیع و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود از جمله حرم ملکوتی حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب التکریم، قم؛ حرم اهلبیت علیهم السلام، حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید، مفاخر و ستارگان مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و سیاسی، جلوه‌های انقلابی این شهر مقدس، ۶۰۰۰ شهید والامقام، جانبازان و ایثارگران، مردم آگاه، فهیم و بصیر این خطه آسمانی، حضور میلیون‌ها زائر، تمدن هفت هزار ساله قم، ظرفیت‌های گردشکری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی و بین المللی قم و بسیاری امور دیگر اهتمام لازم بعمل آید.

در پایان ضمن تبریک این ایام نورانی به همشهریان، هم میهنان و تمامی شیعیان عزیز و گرانقدر اعلام می‌دارم سمت و سوی تلاش‌های فرهنگی مدیریت شهری، برنامه‌ریزی مجدانه در راستای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و خواهد بود.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز