محفل قمپز همزمان با روز قم برگزار شد

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۱۲:۳۲:۰۹
کد خبر: ۹۲۶۵۶۹
محفل قمپز همزمان با روز قم برگزار شد
همزمان با روز قم، محفل قمپز با حضور هنرمندان و شاعران استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محفل قمپز که یکی از محافل طنز در استان به شمار آمده و طرفداران بسیاری نیز دارد، این هفته به مناسبت روز قم، تشکیل جلسه داد.

رضا رفیع از طنز پردازان کشور در این جلسه با ابراز خوشحالی از اختصاص یک روز به نام روز قم گفت: اختصاص روز فرهنگی برای استان‌ها اقدامی ستودنی است و جای خوشحالی دارد که برای قم نیز این رویداد در نظر گرفته شده چون موجب آشنایی هرچه بیشتر غیر قمی‌ها با این شهر می‌شود.

مجری برنامه تلویزیونی قند پهلو معرفی ابعاد فرهنگی، هنری و دینی قم را ضروری دانست و بیان کرد: از قم بیشتر وجه دینی در اذهان غیر قمی‌ها شکل گرفته و اسم این شهر که به میان می‌آید با حوزه علمیه و حرم حضرت معصومه(س) مترادف می‌شود بنابراین باید دیگر ظرفیت‌ها معرفی شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روز قم باید بر روی ظرفیت‌های فرهنگی مانور داده شود چرا که موجب جلب توجه مردم و هموطنان به ظرفیت‌های شهر قم می‌شود.

رفیع طنز را وسیله ای مناسب برای معرفی برشمرد و اظهار کرد: طنز به دلیل حلاوتی که دارد بسیار جذاب بوده و در خدمت مسائل متعددی می‌تواند قرار بگیرد به ویژه ادبیات و فرهنگ چون سنخیت بهتری باهم دارند.

این طنز پرداز کشوری یادآور شد: قم نیز طنز پردازان موفق بسیاری دارد که می‌توانند در رویدادهای مختلف فرهنگی موثر واقع شوند و با زبان شعر با بیان موضوعات مختلف بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز