آیت الله مکارم شیرازی:

همه دستگاه ها در روز قم تلاش کنند/قم باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۱۲:۵۰:۳۴
کد خبر: ۹۲۶۵۸۱
همه دستگاه ها در روز قم تلاش کنند/قم باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود
آیت الله مکارم شیرازی به طرح روز قم اشاره کرد و گفت: این روز متعلق به همه مردم است و تمامی دستگاه ها و نهادها باید به منظور بزرگداشت این روز اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت ‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با شهردار قم با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم گفت: در هیچ جای دنیا همچون حوزه علمیه قم نداریم و این حوزه به عنوان بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام در حال فعالیت است.

مرجع تقلید جهان تشیع عنوان داشت: حوزه علمیه قم ظرفیت مناسبی است که باید دستگاه ها از آن استفاده کنند و باید از این پتانسیل در راستای اقدامات زیربنایی بهره برد.

وی با اشاره به جایگاه قم گفت: خدمت در این شهر از جایگاه مهمی برخوردار است و باید بدانیم که قم دارای جایگاه مهمی است که نباید هیچ گاه خدشه دار شود.

آیت الله مکارم شیرازی اجرای طرح معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید در راستای این امر مهم برنامه ریزی شده و باید چشم اندازها در این خصوص ترسیم شود.

این مرجع تقلید گفت: باید شهرداری این کار را به جد دنبال کند و اجازه ندهد که کسی مانع از این امر شده و حق قم در این راستا باید ادا شود.

وی تاکید کرد: سرچشمه انقلاب از قم بوده است و وجود رهبر معظم انقلاب نیز از قم بود و همین حوزه علمیه قم و وجود علما گسترده از ابتدا تاکنون نشان دهنده موقعیت و جایگاه قم است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید اقداماتی اساسی در خصوص انتخاب قم به عنوان پایتخت فرهنگی انجام دهید و در سایه آن کارهای اساسی را دنبال و قم را معرفی کنید.

وی همچنین به طرح روز قم اشاره کرد و گفت: این روز متعلق به همه مردم است و تمامی دستگاه ها و نهادها باید به منظور بزرگداشت این روز اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز