امام جمعه قم:

جلوی گرانی های کمرشکن باید گرفته شود/ دشمنان با توطئه گسترده به تخریب اموال مردم پرداختند

۱۳۹۸/۰۹/۰۱ - ۱۲:۰۷:۳۲
کد خبر: ۹۲۶۷۵۳
جلوی گرانی های کمرشکن باید گرفته شود/ دشمنان با توطئه گسترده به تخریب اموال مردم پرداختند
امام جمعه قم تصریح کرد: توطئه گسترده در راه اندازی آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن و تخریب اموال عمومی و خصوصی ناکام ماند و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور به موقع ملت توطئه را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به جایگاه مساجد گفت: مشرکان در امور مسجد چه در موضوع تعمیرات، سیاست گذاری و حتی در خیر و نذورات مشرک و کافر نباید دخالت داشته باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: مشرکان می خواهند با حضور در مساجد کارکرد آن را تغییر دهند، مسجد کانون توحید و محل پرورش موحدان است و جایی است که معروف را معرفی می کند و با جایگاهی برای پرورش است که مشرکان نمی توانند این جایگاه را ببینند و از این رو در راستای ضربه زدن به جایگاه آن تلاش می کنند.

وی گفت: مشرکان در قالب خیرین، خادمین و... به مساجد وارد شده و تلاش می کنند تا جایگاه مساجد را از بین ببرند، اینکه می بینید آشوبگران مسجد و قرآن را آتش می زنند، چون می دانند این مسجد و قرآن است که اسلام را گسترش داده و موجب بت شکنی ها خواهد شد.

سعیدی در ادامه به سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: ورود ایشان به قم سبب شد که شهر قم مورد توجه شیعیان قرار گیرد و به عنوان پایگاه اصلی ترویج و اصلی نشر معارف معرفی شود.

امام جمعه قم گفت: همه مردم و به خصوص قمی ها باید در حفظ و مراقبت از این شهر بکوشند و اجازه ندهند که وضع ظاهری شهر قم دچار مشکل شود.

وی با اشاره به حوادث جاری کشور گفت: متاسفانه فتنه و آشوب افراد خود فروخته را دیدم و از اعتراض به حق مردم حاشیه درست کردند و با ضد انقلاب دست به دست هم داده و تلاش کردند ضربه بزنند.

سعیدی گفت: حامل های انرژی در ایران ارزان ترین قیمت را در دنیا دارد و در بودجه سالانه اصلاح تدریجی قیمت بنزین به گونه ای که به مردم فشار نیاورد پیش بینی شده بود که متاسفانه با تعلل مجلس و دستگاه اجرایی این تصمیم به تاخیر افتاد و کارت های سوخت نیز توسط وزارت نفت از چرخه خارج شد.

وی گفت: به دلیل قاچاق و لزوم منابع و ضرورت کمک معیشتی به ناچار این تصمیم کلان در جلسه سران سه قوه گرفته شد که رهبری معظم انقلاب همچون روش و سیره امام راحل از تصمیم سران سه قوه در راستای رفع مشکلات حمایت کردند.

امام جمعه قم گفت: مواضع قاطع رهبری معظم در همه موارد بر طبق شرع و قانون فصل الخطاب است و باید همه از ایشان تبعیت کنیم و ملت هم با جدا کردن صف خود از آشوب گران بصیرت خود را نشان دادند. مردم بصیر و انقلابی قم نیز در راهپیمایی روز گذشته وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند.

سعیدی تصریح کرد: توطئه گسترده در راه اندازی آشوب و جنگ امنیتی و گسترش آن و تخریب اموال عمومی و خصوصی ناکام ماند و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور به موقع ملت توطئه را خنثی کرد.

وی گفت: همانگونه که معلوم است دشمن جنگ همه جانبه اقتصادی را علیه ملت ایران به کار بسته و باید با تولید ملی و رونق تولید کوشید تا در راستای رفع مشکلات بکوشیم و رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه با تولیدکنندگان به این مباحث تاکید کردند.

امام جمعه قم گفت: باید سیاست های تکیه به داخل را به گونه ای محکم کنیم که اگر تحریم ها به وجود آمد، به کشور ضربه وارد نشود و بتوانیم از توان داخلی استفاده کنیم.

سعیدی با اشاره به برخی سو استفاده ها بعد از گرانی بنزین گفت: همانگونه که رهبری معظم انقلاب به دولت تاکید کردند و مردم نیز بیان داشتند دولتمردان باید جلوی گرانی کمرشکن را گرفته و مشکلات مردم را برطرف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز