چهره ماندگار مدیریت ایران:

توسعه پایدار کشور در گرو تحقق عدالت اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۱۰:۳۸
کد خبر: ۹۲۸۷۳۴
توسعه پایدار کشور در گرو تحقق عدالت اجتماعی است
چهره ماندگار دانش مدیریت ایران گفت: عدالت اجتماعی پایگاه اصلی توسعه پایدار در کشور است، و جامعه بدون تحقق این امر به چنین توسعه ای نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سید مهدی الوانی در دومین همایش سرمایه اجتماعی و توسعه پایدار در تالار فرهنگ پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم اظهار داشت:  جامعه ای از یک عدالت نسبی برخوردار است، که در آن فاصله بین فقیر و غنی زیاد نباشد.

وی بیان داشت: در صورتی که فاصله طبقاتی درجامعه کاهش پیدا کند، می توانیم شاهد ایجاد عدالت و در نتیجه شکل گیری توسعه پایدار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه عدم وجود معضل‌های زیست محیطی و همچنین وضعیت مطلوب اقتصادی بخشی از جامعه، به مفهوم توسعه پایدار نمی‌باشد، گفت: توسعه جامعه‌ای که در آن عده ای با بدبختی درحاشیه شهرها زندکی می‌کنند، توسعه پایدار نیست، بلکه ناپایدار می باشد.

این چهره ماندگار مدیریت کشور گفت: باید همواره به دولتمردان توصیه کرد، هر چند مسائلی مانند حفظ محیط زیست و اقتصاد در تامین توسعه پایدار مهم است ولی مهم تر از آن مساله عدالت اجتماعی است و اینکه جامعه به ظلم کشیده نشود و عدالت ملاک عمل باشد و این موضوع باید در سیاستگذاری ها و تعیین خط مشی ها مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار باید از نگاه منیت های فردی و اجتماعی برگردیم و کلی نگر شویم و همه جامعه را ببینیم‌ در این صورت هم سرمایه اجتماعی و هم توسعه پایدار تحقق پیدا می کند.

دکتر الوانی همچنین در بخشی از سخنان خود بیان کرد: سرمایه اجتماعی به معنای روابط مبتنی بر اعتماد فی مابینی است، و هنگامی که در خصوص این سرمایه بحث می‌شود، رابطه یک فرد با سازمان و رابطه افراد جامعه و مردم با دولت به میان می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز