آیت‌الله مکارم شیرازی:

روحانیان سفیران سلامت جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۱:۴۷:۵۷
کد خبر: ۹۲۸۹۴۰
روحانیان سفیران سلامت جامعه هستند
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی، با تاکید بر نقش روحانیت در ارتقای سلامت روانی جامعه گفت: به‌یقین کارهای بسیار خوبی در این عرصه انجام‌شده است ولی لازم است روحانیت و حوزه‌ها به‌عنوان سفیران سلامت در این زمینه نقش فعال‌تری داشته و در ترویج و توسعه این فرهنگ گام‌های موثرتری بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این پیام که روز چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» قرائت شد، آمده است: یکی از قلمروهای اساسی در عرصه فقه و درمان، بهداشت و سلامتی روانی است، چراکه نارسایی آن چه‌بسا از بیماری‌های جسمانی هم می‌تواند زیان‌بارتر و درمان آن سخت‌تر باشد، بلکه گاهی به بیماری‌های دشوار جسمانی منتهی می‌شود.

پیام حاکی است: منشا بسیاری از این روان‌پریشی‌ها و نابسامانی‌های روانی، فقدان امنیت روانی است و قرآن کریم به درمان این دشواری روانی اشاره‌کرده و می فرمانید که همانا ذکر خدا موجب اطمینان قلب می‌شود. اطمینان و آرامش اساس امنیت روانی است و با یاد خدا فراهم می‌آید.

در ادامه این پیام آمده است: ازآنجایی‌که اسلام دین جامع، شامل و فراگیر است، تلاش دارد تمام عرصه‌های زیستی انسان را پوشش دهد و عرصه‌های سلامت  و بهداشت جسمانی و روانی جامعه در این میان به‌شدت موردتوجه قرارگرفته و مبنای بسیاری از احکام و مقررات زندگی، اخلاقی و حتی حقوقی این دین مبین برگرفته از عوامل اساسی در بهداشت و سلامتی انسان است.

پیام می‌افزاید: روحانیت مجاهد که میراث دار پیامبر(ص) هستند همواره در طول تاریخ و در سایه رهنمودها و آموزش‌های قرانی و روایی نقش موثری در حفظ این سلامت ایفا کرده و به‌عنوان ملجا و پناهگاه مردم زمینه‌سازی آرامش فکری آنان را در مواجهه با بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی فراهم نموده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: بی‌شک روحانیت و حوزه‌های علمیه در راه فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت جسمی و روحی و نهادینه کردن آن و ارتقای امنیت و بهداشت روانی جامعه گام‌های بلندی برداشته‌اند که امروز یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار در هر جامعه است.

پیام ادامه یافته است: اگر بخواهیم تلاش‌های روحانیان را دراین‌باره برشماریم در این مجال نمی‌گنجد، به‌یقین کارهای بسیار خوبی در این عرصه انجام‌شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز