رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

۶۸ طرح زیرساختی سلامت توسط خیرین قم اجرا شده است

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۱:۵۵:۲۷
کد خبر: ۹۲۸۹۴۷
۶۸ طرح زیرساختی سلامت توسط خیرین قم اجرا شده است
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان اینکه ۶۸ طرح زیرساختی سلامت توسط خیرین استان اجراشده است گفت: ایجاد و احداث ۹ مجموعه آموزشی و درمانی، ۳۸ پایگاه و مرکز خانه بهداشتی، پنج طرح آموزشی، ۱۳ پایگاه اورژانس و ساخت و تکمیل سه مرکز اداری ازجمله این طرح‌هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» ، بابیان اینکه آثار و خدمات ارزشمند خیرین سلامت بر تارک سلامت استان در طول تاریخ نمایان است افزود: اولین بیمارستان خیرساز قم در سال ۱۳۰۸ احداث‌شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین(ع) با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان زنان و زایمان امجدی، پایگاه اورژانس خوش‌رو با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین پایگاه‌های اورژانس پیامبر اعظم(ص) و شهید نکویی از دیگر طرح‌های در دستور کار خیرین سلامت قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: خیرین سلامت  در تامین و نوسازی تجهیزات حوزه بهداشت و درمان کمک‌های قابل‌توجهی در استان انجام داده‌اند.

قدیر بابیان اینکه روحانیان و علما نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان داشته‌اند، گفت: انتظار این است که این کمک‌های خیرین، در قالب سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌دهی تا این کمک‌ها بر اساس نیازهای استان هزینه شود.

وی تاکید کرد: روحانیت منشا خدمات به‌ویژه در عرصه سلامت در قم بوده‌اند که امیدواریم این خدمات به‌صورت مستمر و سازمان‌دهی شده در مسیر درست هدایت شود.

۱۲۰ خیر سلامت در  قم فعالیت می‌کنند ضمن اینکه بیش از ۹۵ درصد مراکز درمانی موجود در استان با دستور و نظارت علمای دینی راه‌اندازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز