فرمانده انتظامی قم:

باند فیشینگ و کلاه‌برداری اینترنتی توسط پلیس قم منهدم شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۹۴۶۵
باند فیشینگ و کلاه‌برداری اینترنتی توسط پلیس قم منهدم شد
فرمانده انتظامی قم گفت: باند ۵ نفره فیشینگ و کلاه‌برداری اینترنتی که در سطح کشور فعالیت می‌کردند با هوشیاری پلیس استان، منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در راستای فعالیت و  برخورد پلیس فتا با جرائم اینترنتی، به‌تازگی اعضای باند ۵ نفره ای شناسایی شد که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاه‌برداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

وی افزود: کلاه‌برداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم‌افزارهای صیغه یابی، شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به‌صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آن‌ها را هک می‌کردند.

آقاخانی ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضایی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرائم، درنهایت موفق شدند کلاه‌برداران را در استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج‌شده است و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار دارد.

وی بابیان اینکه اعضای این باند بیش از یک سال است که در امر فیشینگ و کلاه‌برداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدام‌ها و اشراف عملیاتی به‌وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته اما متهمان در استان‌های یادشده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قم ابراز داشت: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ‌تاپ و سیم‌کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

آقاخانی به شهروندان توصیه کرد: امیدوارم مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرائم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقای علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاه‌برداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز