آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۲۰۰
آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی
رئیس ستاد انتخابات استان قم از آغاز ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی استان قم از امروز تا ۱۶ آذرماه و آغاز ثبت نام برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از ۱۵ تا ۲۱ آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بیژن سلیمان‌پور در نشست خبری ستاد انتخابات استان قم که در استانداری قم برگزار شد، بیان داشت: در انقلاب اسلامی که در سال 57 به پیروزی رسید اولین اتفاقاتی که باید صورت می‌ گرفت تدوین منشور ملی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود که با ظرایف خاص و با دکترین اندیشه انقلاب اسلامی تدوین شد.

مسؤول ستاد انتخابات استان قم با تأکید بر این که قانون اساسی با توجه به مردم نوشته شده است، گفت: همه قوانین در جهت تمشیت امور مردم و خدمت به مردم در بخش های مختلف نگاشته شده و حقوق و تکالیف متقابل مردم و دولت، تبلور یک حکم رانی خوب است و قانون اساسی ایران یکی از قوانین مترقی اصل حاضر دراین عرصه محسوب می‌ شود.

وی افزود: در اصل ششم قانون اساسی به موضوع همه پرسی تأکید شده است و اصل 56 قانون اساسی هم حاکمیت را از آن خداوند متعال می‌ داند که از طریق صحیح به مردم از طریق ایفای نقش به مردم منتقل شده است.

سلیمان‌پور با اشاره به این که حتی اصل حکومت اسلامی نیز به دستور امام راحل به همه پرسی گذاشته شده است، گفت: ایشان به ما یا دادند که مردم اساس مشروعیت نظام هستند و تا وقتی که مردم پشت آن هستند پابرجا است و در غیر این صورت مشروعیت نظام زیر سؤال قرار می‌ گیرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی هر سال به طور میانگین انتخابات داشتیم و همیشه حتی در دوران جنگ و دفاع مقدس نیز تعطیل نشده است، اما همیشه انتخابات به مرور زمان نسبت به قبل حساس تر می‌ شود چون شرایط، ویژگی ها و مختصات نظام تغییر کرده است.

وی افزود: طبق قانون، شروع ثبت نام برای مجلس شورای اسلامی از امروز تا 16 آذرماه و داوطلبان میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز از 15 تا 21 آذرماه می‌ توانند برای ثبت نام در ساعات اداری مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز